Badanie objęło 1500 konsumentów ze Stanów Zjednoczonych, których pytano o to czy ich następny smartfon będzie urządzeniem z Androidem, czy z iOS. Ze wszystkich badanych osób, jedynie 15% powiedziało, że planuje zmienić smartfona w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, ale aż 67% odpowiedziało, że prawdopodobnie wybiorą oni iPhone.
Zobacz również: Kolejna wpadka Apple – wykorzystując certyfikaty, piraci dystrybuowali zhakowane wersje aplikacji na iOS
Badania pokazują również mocną pozycję ekosystemu Apple. Osoby kupujące iPhone posiadają średnio 2,6 urządzenia od amerykańskiego producenta. Mówimy tu oczywiście o produktach takich jak komputery Mac, MacBooki, iPady, Apple Watch czy AirPod.
„Nasza copółroczna ankieta Apple potwierdza spadający zamiar zakupu smartfona, ale wyraźnie sugeruje silny udział iPhone na rynku” – mówi analityk William Power – „To w połączeniu z sukcesem z nowszych produktów, takich jak Apple Watch, oraz usługam, na przykład Apple Music, podkreśla znaczenie całego ekosystemu„.
Wyniki tego badania bez dwóch zdań powinny zadowolić Giganta z Cupertino. Firma jest bowiem zawiedziona liczbą sprzedawanych smartfonów, a sam Tim Cook przyznaje, że może to być spowodowane wysokimi cenami nowych iPhone’ów.
Zobacz również: Szef Apple: gorsza sprzedaż iPhone’ów może wynikać z ich ceny
Źródło: Softpedia