Apple poinformowało o rozpoczęciu specjalnego programu naprawczego. Technologiczny gigant bezpłatnie wyeliminuje fabryczną usterkę wykrytą w smartfonie iPhone 14 Plus. Jak więc sami widzicie, firma postanowiła pójść na wyjątkowe ustępstwo poprzez przyznanie się do błędu. Osoby od pewnego czasu narzekające na brak podglądu z tylnego aparatu mogą wypełnić specjalny formularz i liczyć na usunięcie problemu bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
iPhone 14 Plus z problemami – Apple obiecuje naprawę
Coraz więcej wiemy na temat iPhone’a SE 4, czyli kolejnej iteracji taniego smartfona ze stajni tytułowego molocha. Ten nareszcie zyska nowoczesny wygląd oraz specyfikację zadowalającą większość konsumentów. Premiera urządzenia ma nastąpić na początku przyszłego roku, lecz konkretnej daty nie znamy. Nie brakuje również pogłosek dotyczących iPhone’a 17, który powinien zaskoczyć klientów wieloma elementami.
Naprawy smartfonów niestety nie są tanie – zwłaszcza jeśli do usterki dojdzie po upływie standardowej gwarancji. Nieco inaczej ma się sprawa z problemami fabrycznymi, producenci wtedy często biorą winę na siebie i nie żądają od użytkowników ani złotówki. Teraz jesteśmy świadkami takiego incydentu z Apple w roli głównej – chodzi konkretnie o błąd związany ze smartfonem iPhone 14 Plus.
Niektórzy posiadacze tego modelu zaczęli zgłaszać, że nie są w stanie zobaczyć podglądu z tylnej kamery. Wpływu na to nie ma aktualizacja oprogramowania iOS czy ustawienia. Najwidoczniej problem leży po stronie sprzętowej, co zresztą przyznaje sam technologiczny koncern. Nie da się ukryć, że mówimy o niezwykle irytującej nieprawidłowości wpływającej na funkcjonalność podstawowej funkcji sprzętu.
Jakie są warunki?
Dlatego też Apple zobowiązało się do naprawienia poszkodowanych sprzętów zupełnie za darmo. Producent stawia jednak konkretne warunki – chodzi o kopie wyprodukowane w okresie 10.04.2023 – 28.04.2024. Nie zabraknie oczywiście przeprowadzenia weryfikacji numerów seryjnych, więc raczej nie ma sposobu na oszukanie systemu i załapanie się na bezpłatne usunięcie innej bolączki technicznej.
Samo zgłaszanie urządzenia do naprawy jest banalne. Wystarczy udać się na specjalną stronę internetową (link w źródłach poniżej), a następnie wpisać numer seryjny (znajdziecie go w ustawieniach systemowych smartfona). Wtedy też Apple poprosi o szereg innych danych i przekaże wszystkie najważniejsze informacje dotyczące wysyłki telefonu.
- Przeczytaj również: Wielki test baterii w smartfonach iPhone 16. Królem… Samsung
Pozostaje mieć nadzieję, że cała eliminacja usterki i zwrot sprzętu przebiegnie bez jakichkolwiek problemów. Jeśli jednak doświadczyliście opisywanego wyżej kłopotu, to koniecznie zapoznajcie się z instrukcją przygotowaną przez Apple.
Źródło: Apple / Zdjęcie otwierające: materiał własny