Apple zdominowało amerykański rynek smartfonów
W minionym już drugim kwartale 2022 roku Apple udało się zdobyć po raz pierwszy ponad 50-procentowy udział w rynku smartfonów w Stanach Zjednoczonych. Przy okazji producent pochwalił się, że jest najlepszą marką na świecie jeśli chodzi o segment urządzeń ultra-premium (droższych niż 1000 dolarów) z udziałem na poziomie aż 78 procent. Udział w segmencie premium (smartfony droższe niż 400 dolarów) udział ten wynosi 57 procent.
Czytaj także: Apple wysłało zaproszenia. Data premiery iPhone 14 ujawniona
Mierząc całkowity udział iPhone’ów w amerykańskim rynku, Counterpoint Research zwróciło uwagę nie tylko na bieżącą sprzedaż urządzeń, ale też na całkowitą liczbę aktywnych smartfonów. Financial Times podaje, że iPhone wyprzedził 150 modeli smartfonów z Androidem. Na drugim stopniu podium znalazł się Samsung, a na trzecim… Lenovo.
Analityk CSS Insight, Ben Woods, słusznie podkreślił, że choć media emocjonują się głównie wynikami dostaw w ujęciu kwartalnym, Apple powoli, co kwartał, zdobywa coraz większe udziały w rynku aktywnych smartfonów. Dzieje się tak z prostego powodu: iPhone’y są kupowane z drugiej, trzeciej, czwartej ręki.
Zobacz również: Poznaliśmy prawdopodobne ceny tegorocznych iPhone’ów
Taki stan rzeczy pozwala Apple czerpać gigantyczne pieniądze ze sprzedaży aplikacji i usług. Chociaż ogólna marża Apple wynosi około 37-38 procent, szacuje się, że marże usług przekraczają 70 procent.
Czemu Apple zawdzięcza swój sukces?
Przyzwyczajenie do iOS? Na pewno. Cała masa dobrze działających usług, spośród których niektórych wciąż brakuje w Polsce? Z pewnością. Do tego dobrze działający system, niezłe aparaty… No właśnie, a co Wam podoba się w iPhone’ach? Dlaczego Twoim zdaniem Apple odnosi tak wielki sukces w USA? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.
Źródło: Financial Times, Counterpoint Research