Choć sprzedaż tabletów cały czas spada i niewiele wskazuje na razie na to, by ten trend miał się odwrócić, to istnieje na rynku jedna firma, która zdecydowanie nie może narzekać na to, jak radzi sobie na tym trudnym rynku. Ta firma to oczywiście Apple.
Wedle najnowszych danych przedstawionych przez firmę analityczną IDC koncern z Cupertino jest bowiem odpowiedzialny za udziały w rynku na poziomie 30,1% w II kwartale tego roku – to wzrost aż o 4,7% względem analogicznego okresu czasu z roku 2016. Taki wynik pozwala zdystansować resztę stawki – Samsung może się pochwalić wynikiem na poziomie 15.8% kontroli rynku, Huawei – 8%, a zamykające pierwsżą piątke Amazon i Lenovo – odpowiednio 6,4 i 5,7%.
To zaskakujące, bo przecież ostatnimi czasy nie byliśmy świadkiem żadnej dużej zapowiedzi Apple na rynku tabletów. Wygląda na to, że po iPady sięgamy często i chętnie, co w trudnych czasach dla tego rynku może napawać Apple sporym ładunkiem pozytywnego myślenia. To tylko potwierdza, że koncern z Cupertino potrafi robić pieniądze tam, gdzie inni raczej nie dają rady.
źródło: notebookcheck