Konsumenci z całego świata uwielbiają sprawdzać to, jakie są najpopularniejsze smartfony na świecie. Które smartfony sprzedają się najlepiej? Nic dziwnego, bowiem przed podjęciem decyzji zakupowej wiele osób chce zweryfikować to, czy inni dokonują podobnych wyborów. Ośrodek badawczy Counterpoint podsumował właśnie rok 2023, sprawdzając przy tym, które smartfony premium sprzedawały się najlepiej. Okazało się, że rynek smartfonów premium zupełnie zdominowało Apple. Czy kogoś to dziwi?
Apple ma niemal 3/4 rynku smartfonów premium
Wyniki badania ośrodka Counterpoint wskazują, że rynek smartfonów premium urósł w ciągu roku o 6 procent. Jest to wynik rekordowy i zaskakujący w kontekście prognozy spadku całościowego globalnego rynku tych urządzeń.
- Nie przegap: 13-latek dokonał niemożliwego. „Przeszedł” Tetrisa
Rezultaty analizy są i nie są zaskoczeniem jednocześnie. Mało kto chyba spodziewał się, że to nie Apple będzie królem rynku smartfonów premium. Nie wszyscy jednak mogli przewidywać, iż rezultat osiągnięty z firmę z Cupertino okaże się tak imponujący. W 2023 roku niemal trzy na cztery smartfony premium miały na obudowie logo z nadgryzionym jabłkiem.
To prawda, udział Apple w rynku premium smartfonów w 2022 roku był wyższy, bo kształtował się na poziomie 75 procent. Teraz jednak w roku prognozowanym na „ten gorszy” firma producent osiągnął wynik 71 procent. Drugi na podium Samsung to zaledwie 17-procentowy kawałek tortu. Spory w tym udział składanych Samsung Galaxy S Flip 5 oraz Samsung Galaxy Z Fold 5, które odpowiadały za odpowiednio 45 procent i 24 procent sprzedaży w 3. kwartale 2023 roku.
Interesująco kształtuje się reszta zestawienia. Na trzeci stopień podium wskoczył zmarginalizowany za sprawą sankcji Stanów Zjednoczonych… Huawei. 5 procent udziału w rynków smartfonów premium to niemały sukces. 2 procent rynku przypadło Xiaomi a 1 procent – OPPO.
Konsumenci coraz częściej kupują smartfony premium
Niemal jeden na cztery smartfony sprzedawane na całym świecie w 2023 roku (24 procent) wpadało w kategorię premium. Udział ten wynosił 21 procent w 2022 roku i 19 procent w 2021 roku. Co ciekawe, ten niewielki wycinek całego rynku wygenerował aż 60 procent przychodów. Nieźle.
Counterpoint uważa, że wzrost zainteresowania rynkiem premium smartfonów wynika z faktu, iż urządzenia te odgrywają rosnącą rolę w życiu każdego z nas.
Trudno powiedzieć, czy dobrze się dzieje.
Źródło: Counterpoint