Apple traci udziały na rynku tabletów

LBSkomentuj
Apple traci udziały na rynku tabletów
Z badań przeprowadzonych przez International Data Corporation wynika, że Apple stracił udziały w tym sektorze z 65,5 do 50,4% w okresie od drugiego do trzeciego kwartału bieżącego roku. Najbardziej ze spadku skorzystał Samsung oraz Amazon, które odnotowują znaczący przyrost. W dalszym ciągu konkurencji potrzeba ponad 30% na objęcie prowadzenia (Samsung), jednak analitycy szacują, że różnica za jakiś czas się wyrówna. Z drugiej strony Tom Mainelli z IDC uważa, że spadek zainteresowania tabletami Apple’a jest spowodowany oczekiwaniem na nowego iPada Mini i jest to tylko chwilowe osłabienie sprzedaży. Poniżej prezentujemy procentowe zestawienie udziałów poszczególnych firm na rynku tabletów.

Apple_tablet
Warto dodać, że w ciągu ostatniego roku rynek sprzedaży tabletów wzrósł o 49,5%. Najbardziej skorzystały na tym Samsung oraz ASUS (za sprawą Nexus 7), których sprzedaż wzrosła odpowiednio o 325 i 243%. Do tego grona w następnym roku powinien dołączyć również Microsoft Surface, którego zainteresowanie regularnie wzrasta. 

Źródło: PC Advisor

Udostępnij

LB