Apple Watch mocno w dół? Raport kwartalny

Andrzej SitekSkomentuj
Apple Watch mocno w dół? Raport kwartalny
{reklama-artykul}
Według raportu IDC liczba inteligentnych zegarków wysłanych do sprzedaży spadła w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 52 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Apple pozostaje wiodącym producentem smartwatchy ale odnotowuje mniejsze zainteresowanie użytkowników swoimi nowościami w tym segmencie. Znaczną część uwagi odbiorców przejął Garmin, który pracowicie i skutecznie zwiększa spektrum wyspecjalizowanych zegarków uwzględniających różne aktywności i zasobność portfela klientów.

W 2015 roku Apple posiadało ponad 70 procent rynku smartwatchy a Garmin zaledwie 2 procent. Obecnie amerykańskie przedsiębiorstwo branży elektronicznej z siedzibą w Szafuzie w Szwajcarii posiada już 20 procent rynku, zaś udział Apple spadł do 41 proc.

apple 01Apple Watch

Kolejny wielki gracz w tym segmencie, koreańskich Samsung, nie odnotował większych zmian, ale to może się zmienić w następnym kwartalnym podsumowaniu, które będzie odzwierciedlać osiągnięcia Samsunga Gear S3 (w Europie pojawi się 4 listopada). Z kolei Motorola jest ofiarą własnego sukcesu, gdyż sprzedała sporo Moto 360 pierwszej oraz drugiej generacji i osiadła na laurach.

Głównym czynnikiem wpływającym na spadek rynku smartwatchy jest decyzja Google, aby powstrzymać aktualizację do systemu Android Wear 2.0, na którym bazują inteligentne zegarki. Jako powód Google podaje konieczności przedłużenia testów platformy. Aktualizacja ma pojawić się dopiero na początku przyszłego roku.

Z kolei Apple powstrzymywało się przed wydaniem najnowszej wersji swojego WatchOS do czasu wystartowania nowej generacji zegarków, czyli Apple Watch Series 2, co miało miejsce w połowie września. WatchOS 3 już jest, ale na wyniki trzeba będzie poczekać do następnego raportu.

Źródło: cnet.com

Udostępnij

Andrzej Sitek