Bieżnia VR hitem Kickstartera – spora liczba wpłat na KAT Walk C

Jan DomańskiSkomentuj
Bieżnia VR hitem Kickstartera – spora liczba wpłat na KAT Walk C
{reklama-artykul}Na początku miesiąca opisywaliśmy bieżnię VR KAT Walk C, która niedługo miała rozpocząć swoją kampanię na Kickstarterze. Firma, która ją zaprojektowała, uruchomiła w końcu zbiórkę funduszy w serwisie croudfundingowym i KAT Walk C stał się jego wielkim hitem. Przez kilka godzin, odkąd sprawdzałem licznik, z 700 tysięcy dolarów zrobiło się przeszło 900 tysięcy! Zostało jeszcze 39 dni, więc finalna kwota może być naprawdę kosmiczna!

Gracze chcą naturalnego ruchu w VR

Mając HTC Vive, możemy naturalnie chodzić w naszej przestrzeni VR. Jesteśmy ograniczeni do nie tak dużego pola gry, choć faktycznie kroki w prawdziwym świecie są odpowiednio interpretowane w tym wirtualnym, nie trzeba ruszać się tylko kontrolerami. Jeśli chcemy pograć w tytuł, gdzie dużo się chodzi, to niestety większość sterowania postacią i tak musimy realizować przez np. wychylenie gałki kontrolera VR podobnie jak to robimy na padzie. W końcu nasze pole jest małe, a świat gry ogromny.

Można to ominąć zaopatrując się w bieżnię do gier VR. Nie są to tanie zabawki, poza tym wiele z nich nie można kupić zwyczajnie jako domowy klient końcowy, bo przeznaczone są dla różnych firm i instytucji, choć wtedy zastosowaniami raczej nie są gry. Kat VR wypuszczało już sprzęt tego typu skierowany do domowych użytkowników, choć cena była wyjątkowo wysoka. Najnowsza wersja KAT Walk C jest wciąż droga, ale nie trzeba już pensji prezesa banku, żeby móc rozważać jej zakup i wielu fanów VR może sobie na nią pozwolić. W końcu jak inaczej interpretować tak dużą popularność zbiórki?

Drogo, ale nie jak dla milionerów

Wszystkie zestawy po promocyjnych cenach 699 i 799 dolarów (2800 i 3200 złotych) już dawno się rozeszły. Obecnie dostępne są tylko w pełnej kickstarterowej cenie za 999 dolarów (około 4000 złotych). To wciąż bardzo dużo pieniędzy, ale jeśli ktoś naprawdę jest zainteresowany tematem, to przecież cena porównywalna np. do gamingowego laptopa.

Kat WALK CBieżnia jest oferowana w dwóch rozmiarach / foto. KAT VR @ Kickstarter

Bieżnia składa się z centralnej części podestu (spokojnie zmieści się nawet w małym pokoju), zamontowanej na nim uprzęży przypinanej do pleców i specjalnych butów. Producent zapewnia, że KAT Walk C zapewnia naturalne wrażenia chodzenia i biegania. Na pewno nie są w 100 procentach naturalne, ale to o niebo bardziej immersyjne rozwiązanie niż naciśniecie przycisku biegu czy teleportacja w grze VR.

Każdy możliwy ruch

Na KAT Walk C możemy chodzić, biegać, cofać się a nawet mimo uprzęży kucać, wychylać się i szybko obracać o 180 stopni. Pomocne jest też chodzenie na boki znane głównie ze strzelanek (strafe) i możliwość włączenia dłuższego biegu lub chodu bez ciągłego przebierania nogami. Oczywiście można po prostu cały czas realnie biegać, ale nie każdy entuzjasta Skyrima VR czy innych tytułów VR ma kondycję maratończyka i chęć wylania wiader potu, aby tylko trochę dłużej pograć.

Kat WALK CSpecjalne buty, to niezbędna część zestawu / foto. KAT VR @ Kickstarter

Bieżnia jest zgodna w zasadzie ze wszystkimi grami VR i goglami (PlayStation VR, HTC Vive i jego różne odmiany, Oculus także z modelem Quest, Pimax VR, Valve Index czy zestawy różnych firm oparte o system Microsoftu – np. HP Reverb G2). Jedynie do PSVR należy dokupić dedykowany adapter KAT PiSystem za 119 dolarów (około 475 złotych). Dodatkowe party butów kosztują 69 dolarów (mniej więcej 275 złotych). Szkoda, że system nie został zrealizowany w oparciu o nakładki na własne obuwie. Wysyłki będą realizowane od października. Zbiórka i zamówienia są dostępne pod tym adresem na Kickstarterze.

Cóż, VR nie jest zabawą dla graczy z bardzo cienkim portfelem. Dobre gogle VR to kilka tysięcy, a do tego można jeszcze dokupić opisywaną bieżnię, specjalny fotel z siłownikami jak YAW VR czy kierownicę (jeśli chcemy grać w symulatory samochodowe). Nie mniej dla mogących sobie pozwolić na takie wydatki, wejście w VR jest świetną zabawą i dodatki takie jak KAT Walk C gwarantują jeszcze wyższy poziom wczucia się w witalny świat.

Źródło i foto: KAT VR @ Kickstarter

Udostępnij

Jan DomańskiDziennikarz publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Skupia się głównie na tematyce związanej ze sprzętem komputerowym i grami wideo.