Gracze chcą naturalnego ruchu w VR
Drogo, ale nie jak dla milionerów
Wszystkie zestawy po promocyjnych cenach 699 i 799 dolarów (2800 i 3200 złotych) już dawno się rozeszły. Obecnie dostępne są tylko w pełnej kickstarterowej cenie za 999 dolarów (około 4000 złotych). To wciąż bardzo dużo pieniędzy, ale jeśli ktoś naprawdę jest zainteresowany tematem, to przecież cena porównywalna np. do gamingowego laptopa.
Bieżnia jest oferowana w dwóch rozmiarach / foto. KAT VR @ Kickstarter
Bieżnia składa się z centralnej części podestu (spokojnie zmieści się nawet w małym pokoju), zamontowanej na nim uprzęży przypinanej do pleców i specjalnych butów. Producent zapewnia, że KAT Walk C zapewnia naturalne wrażenia chodzenia i biegania. Na pewno nie są w 100 procentach naturalne, ale to o niebo bardziej immersyjne rozwiązanie niż naciśniecie przycisku biegu czy teleportacja w grze VR.
Każdy możliwy ruch
Na KAT Walk C możemy chodzić, biegać, cofać się a nawet mimo uprzęży kucać, wychylać się i szybko obracać o 180 stopni. Pomocne jest też chodzenie na boki znane głównie ze strzelanek (strafe) i możliwość włączenia dłuższego biegu lub chodu bez ciągłego przebierania nogami. Oczywiście można po prostu cały czas realnie biegać, ale nie każdy entuzjasta Skyrima VR czy innych tytułów VR ma kondycję maratończyka i chęć wylania wiader potu, aby tylko trochę dłużej pograć.
Specjalne buty, to niezbędna część zestawu / foto. KAT VR @ Kickstarter
Bieżnia jest zgodna w zasadzie ze wszystkimi grami VR i goglami (PlayStation VR, HTC Vive i jego różne odmiany, Oculus także z modelem Quest, Pimax VR, Valve Index czy zestawy różnych firm oparte o system Microsoftu – np. HP Reverb G2). Jedynie do PSVR należy dokupić dedykowany adapter KAT PiSystem za 119 dolarów (około 475 złotych). Dodatkowe party butów kosztują 69 dolarów (mniej więcej 275 złotych). Szkoda, że system nie został zrealizowany w oparciu o nakładki na własne obuwie. Wysyłki będą realizowane od października. Zbiórka i zamówienia są dostępne pod tym adresem na Kickstarterze.
Cóż, VR nie jest zabawą dla graczy z bardzo cienkim portfelem. Dobre gogle VR to kilka tysięcy, a do tego można jeszcze dokupić opisywaną bieżnię, specjalny fotel z siłownikami jak YAW VR czy kierownicę (jeśli chcemy grać w symulatory samochodowe). Nie mniej dla mogących sobie pozwolić na takie wydatki, wejście w VR jest świetną zabawą i dodatki takie jak KAT Walk C gwarantują jeszcze wyższy poziom wczucia się w witalny świat.