Nie będzie konkurencji dla Vision Pro od twórców Facebooka

Piotr MalinowskiSkomentuj
Nie będzie konkurencji dla Vision Pro od twórców Facebooka

Najnowsze doniesienia nie pozostawiają złudzeń: Vision Pro będzie egzystował na rynku tak naprawdę bez liczącej się konkurencji. Meta (twórcy platformy Facebook) zrezygnowali z planów stworzenia headsetu porównywalnego pod względem wydajności, możliwości czy założeń. Sprzętu oficjalnie nigdy nie zapowiedziano, lecz analitycy sugerowali jego debiut gdzieś na przełomie 2027 roku. Apple ma więc teraz ogromne pole do popisu, by przekonać konsumentów do wyboru swojego innowacyjnego projektu.

Vision Pro niezagrożone pod kątem potencjalnej konkurencji od Meta

Pół roku minęło od premiery gogli Vision Pro opisywanych często jako komputer zakładany na głowę. Ten intrygujący eksperyment spotkał się z ogromnym zainteresowaniem społeczności, ale równie szybko zaczęliśmy być świadkami plotek sugerujących niską sprzedaż, a także brak chętnych do testowania sprzętu w stacjonarnych sklepach. Stosunkowo niedawno urządzenie trafiło do Azji oraz Europy, choć polscy użytkownicy muszą rzecz jasna obejść się smakiem – przynajmniej na razie.

Przez pewien czas sieć roiła się od plotek wskazujących na chęć stworzenia konkurencji przez firmę Meta – wysokiej jakości gogle AR / VR nosiły nazwę kodową La Jolla i konsumenci mieli otrzymać je za około trzy lata. Redakcja portalu The Information donosi jednak, że taki headset jednak nie powstanie, ambitne plany anulowano. Koszty produkcje mają być nieopłacalne, natomiast zainteresowanie rynku tego typu produktami z wyższej półki – zbyt niskie.

Produkcja sprzętu podobno rozpoczęła się już w listopadzie ubiegłego roku i dopiero tydzień temu pracownicy mieli otrzymać prośbę o zaprzestanie wykonywania obowiązków z zakresu tego przedsięwzięcia. Jednym z głównych powodów jest chęć wykorzystania wyświetlaczy MicroOLED, które są po prostu za drogie. Tym samym pojawiają się sugestie wskazujące na brak motywacji do realizacji idei urządzeń VR Premium. Korporacja mimo wszystko pragnęła wycenić headset poniżej 1000 dolarów, co w porównaniu z Vision Pro kosztującym 3500 dolarów brzmiało jak niepowtarzalna okazja.

To po prostu nie mogło się udać

Ceny komponentów, brak zainteresowania ze strony klientów/inwestorów czy nieudane gogle Quest Pro – to po prostu nie mogło się udać i osobiście nie jestem tymi doniesieniami zaskoczony. Nawet zarząd Meta wydaje się nimi zbytnio nie przejmować, bowiem CTO koncernu skwitował wiadomości twierdząc, że jedne projekty przechodzą do kolejnych etapów, inne zaś lądują w śmietniku. Nie oznacza to jednak, iż twórcy Facebooka porzucają rozwój zestawów słuchawkowych.

Nadal mają one powstawać, lecz szczegółów jeszcze nie znamy. Kolejnym urządzeniem będzie prawdopodobnie bardzo przystępny cenowo headset mający trafić do ogółu. Poza tym trwają prace nad kilkoma modelami okularów AR. Tajemnica zapewne zostanie zdradzona podczas wrześniowego wydarzenia Meta Connect.

Czy idea gogli VR przetrwa próbę czasu? Koniecznie podzielcie się swoimi przemyśleniami za pośrednictwem sekcji komentarzy.

Źródło: The Information / Zdjęcie otwierające: Meta

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.