Była submarka Huawei chce konkurować z firmą-matką i samym Apple
Była bardziej budżetowa submarka Huawei jeszcze jesienią 2020 roku odłączyła się od macierzystej firmy. Z racji braku powiązań z byłym właścicielem, Honor nabiera wiatru w skrzydła i odnawia partnerstwo z kolejnymi amerykańskimi firmami jak Qualcomm, Intel, AMD czy Microsoft. Ale najbardziej pożądany partner biznesowy jeszcze nie wprowadził na nowo swoich usług do portfolio Honora. Mowa o Google, ale to niedługo się zmieni.
Zobacz również: Huawei odsprzeda biznes flagowych smartfonów? Firma zaprzecza
W wywiadzie udzielonym South China Morning Post, CEO firmy George Zhao Ming powiedział, że Honor chce stanąć do walki z Apple i swoją była macierzystą firmą Huawei. Wręcz zamierza tworzyć smartfony, które będą przewyższać wspominane koncerny. Jak zaznaczył CEO Honor Device Co – „Bez względu na to, kim są konkurenci, naszym celem jest prześcignięcie ich, w tym Huawei.„
Honor już prowadzi rozmowy z Google i nie boi się wykluczenia przez USA
Zhao Ming nie obawia się sankcji nałożonych na Honor. Stwierdził, że „Nie ma powodu, aby nakładać ograniczenia na normalną firmę elektroniki użytkowej. (…) Przestrzegamy globalnych reguł biznesowych, w tym płatności za własność intelektualną, podatków itp… Mamy wewnętrzne biuro ds. Zgodności, które reguluje zachowanie każdego systemu.” CEO Honora powiedział też, że firma prowadzi rozmowy z Google i spodziewa się wznowienia współpracy z firmą. Niestety nie wiemy, kiedy dokładnie miałoby to nastąpić.
Honor View40, czyli ostatni wielki hit sprzedażowy, choć dostępny wyłącznie w Chinach / foto. Honor
Tydzień temu miała miejsce ważna dla firmy premiera Honor View40. Smartfon w cenie od 3599 juanów (około 2100 złotych) oferowany tylko w Chinach (przynajmniej na razie, nie wiadomo nic o planach rozszerzenia dystrybucji na inne rynki) okazał się hitem. „Nawet bez większego marketingu, View40 został wyprzedany w ciągu czterech minut na głównych platformach handlu elektronicznego, w tym Tmall, JD i Suning, a także na naszej własnej witrynie.” Jednak George Zhao Ming stwierdza, że Europa jest rynkiem niezbędnym do rozwoju, a Honor ma też silny zespół sprzedaży w Ameryce Łacińskiej. Widać CEO liczy na szybki powrót partnerstwa z Google i usług GMS.
Zobacz również: Honor V40 może być pierwszym smartfonem z usługami Google po oddzieleniu marki od Huawei
Źródło: South China Morning Post / Foto: Honor