Wygląda na to, że w najbliższym czasie Apple może zdecydować się na jeszcze większe poszerzenie możliwości swoich tabletów. Mark Gurman z Bloomberga donosi, iż amerykańska firma pracuje nad akcesorium, które pozwoli zamienić iPada między innymi w centrum sterowania inteligentnymi gadżetami smart-home.
Na ile to faktycznie mogłoby zadziałać?
Nowa stacja dokująca od Apple dla iPada miałaby pozwolić tabletom z jabłkiem w logo stać się swoistym inteligentnym wyświetlaczem i jednocześnie głośnikiem. To wszystko miałoby działać podobnie do tego, co tworzy Amazon w ramach swoich tabletów Fire. Przedsiębiorstwo Jeffa Bezosa pozwala użytkownikom umieścić urządzenia na specjalnej stacji dokującej i zamienić je w inteligentny wyświetlacz.
Jak zauważa Mark Gurman, stacja dokująca dla iPada mogłaby działać bardzo podobnie – pozwalając użytkownikom na wykonywanie połączeń przez FaceTime czy też dając im możliwość uzyskania kontroli nad sprzętami smart home – bez konieczności wykorzystania do tego rąk. Dock od Apple miałby działać w oparciu o układ S8 oraz komponenty bardzo podobne do tych, które obecnie możemy znaleźć w inteligentnym głośniku HomePod. Niektóre źródła wspominają również o tym, iż nowa przystawka Apple miałaby być w pełni zintegrowana z Apple TV.
fot. Unsplash.com
Oczywiście pamiętajcie, że warto brać te wszystkie plotki i informacje z przymrużeniem oka. Oprócz Marka Gurmana, ilość informacji na temat nowej stacji dokującej do iPada jest znikoma, tak więc nie wiadomo czy Apple w ogóle rozwija tego typu produkt.
Z drugiej strony, jeszcze w tym miesiącu na rynek ma trafić zupełnie nowy model iPada Pro z procesorem M2 oraz w dwóch wersjach do wyboru – z ekranem o przekątnej 11- oraz 12,9 cala.
Biorąc pod uwagę pomysły Apple, nowy dock do iPada zapewne zostanie wyceniony na horrendalną kwotę. Zawsze jednak znajdzie się ktoś, kto zdecyduje się go kupić. Sam pomysł nie jest bowiem zły.
Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.