DJI prezentuje gimbala Osmo Mobile 6. Cena to przegięcie

Aleksander PiskorzSkomentuj
DJI prezentuje gimbala Osmo Mobile 6. Cena to przegięcie
DJI oficjalnie zaprezentowało już kolejną generację swojego popularnego gimbala z serii Osmo Mobile. “Szóstka” ponownie przeznaczona jest dla osób, które szukają sprzętu z wysokiej półki do rejestrowania materiałów wideo oraz robienia zdjęć. Czym tym razem może pochwalić się najnowsza konstrukcja od DJI?

DJI Osmo Mobile 6 – co potrafi i ile kosztuje?

Podobnie jak swoi poprzednicy, DJI Osmo Mobile 6 został zaprojektowany do stabilizowania zdjęć i materiałów wideo pochodzących ze smartfonów. W tym modelu znajdziemy nowość w postaci specjalnego kółka, które ma pozwolić na bardziej komfortowe wykorzystanie gimbala podczas pracy. Chińska firma zaimplementowała także specjalny panel pokazujący obecny stan naładowania akcesorium.

Najciekawszą rzeczą w nowym gimbalu od DJI jest funkcja “Quick Launch” pozwalająca na automatycznym uruchomieniu gimbala i skonfigurowaniu go do pracy – niestety całość działa na ten moment tylko i wyłącznie z urządzeniami od Apple. Oprócz tego, DJI pozwala na używanie gimbala za pomocą gestów w ramach funkcji takich, jak Timelapse, DynamicZoom i Panorama. W DJI Osmo Mobile 6 znajdziemy też nową generację funkcji ActiveTrack, która ma zapewniać większą stabilność podczas przemieszczania się z gimbalem na większych dystansach.

Jeśli zaś chodzi o ciężar, to DJI Osmo Mobile 6 waży nieco ponad 300 gramów, co jest całkiem niezłym wynikiem balansującym na granicy komfortu i stabilności.

Co do ceny, to mamy do czynienia z lekką przesadą. Jest ona bowiem wyższa niż w przypadku poprzedniej generacji DJI Osmo Mobile (czego można było się spodziewać). W polskich sklepach za opisywany gadżet trzeba obecnie zapłacić prawie 820 złotych. W tej cenie otrzymujemy gimbala oraz dodatkowe akcesoria.

Na pytanie czy warto musicie odpowiedzieć sobie już sami.

Źródło: DJI / fot. DJI

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.