Według informacji portalu CNET, dyrektor finansowy Amazona wyliczył, że firma straciła 170 milionów dolarów na produkcji Fire Phone.
Jego spektakularną klęskę najlepiej obrazują zmiany ceny urządzenia. Fire Phone został wypuszczony na rynek w lipcu i dostępny był wyłącznie w salonach przedsiębiorstwa telekomunikacyjnego AT&T. Wyceniono go na 200 dolarów przy podpisaniu dwuletniej umowy lub 700 dolarów bez żadnego kontraktu. Słaba sprzedaż doprowadziła do tego, że jego cena spadła do 99 centów (przy umowie na 2 lata) zaledwie po 2 miesiącach!
Klienci smartfona nie chcą, a ci, którzy już go mają są z niego niezbyt zadowoleni. Na stronie Amazona Fire Phone ma średnią ocen w wysokości zaledwie 2 gwiazdek na 5 możliwych (przy łącznej liczbie ocen od ponad 3 tysięcy klientów). A prawie 2 tysiące użytkowników dało mu najniższą notę.
Źródło: uk.ign.com, cnet.com