Znany producent kończy produkcję smartwatchy. Co z aktualizacjami?

Maksym SłomskiSkomentuj
Znany producent kończy produkcję smartwatchy. Co z aktualizacjami?

Sama tylko potęga marki nie wystarczy, aby utrzymać się na rynku. Boleśnie przekonała się o tym m.in. firma LG, która wycofała się z produkcji smartfonów. Od lat wszyscy obserwujemy też pełzający upadek smartfonowych dywizji firm HTC oraz Sony. Nie inaczej jest także w innych branżach. Smartwatche cieszą się ogromną popularnością na całym świecie, ale o ile producenci tacy jak Huawei radzą sobie coraz lepiej, to inni gracze nie wytrzymują konkurencji. Przekonała się o tym marka modowa Fossil. Fossil kończy produkcję smartwatchy, by skupić swe wysiłki wyłącznie na klasycznych zegarkach.

Fossil kończy produkcję smartwatchy

Firmę Fossil Group założono w Stanach Zjednoczonych w 1984 roku. Postrzegana jest przede wszystkim jako marka modowa, posiadająca w swoim portfolio marki takie jak Fossil, Relic, Misfit, Zodiac Watches, czy też od niedawna również Skagen Denmark. Fossil od lat tworzy licencjonowane akcesoria dla marek BMW, Puma, DKNY, Emporio Armani, czy też Diesel. Od dłuższego czasu Fossil produkował zegarki, w tym smartwatche. Popularność tych ostatnich okazała się zbyt mała, aby dalszych ich rozwój był opłacalny.

W ubiegłym roku zadebiutować miał smartwatch Fossil Gen 7, wykorzystujący platformę Qualcomm Snapdragon W5 Plus. Fakt, że nie doczekał się on premiery oraz absencja marki na targach CES 2024, były dla wielu dowodami na rychły koniec działań producenta. Istotnie, firma Fossil ogłosiła dwa dni temu, że kończy produkcję smartwatchy i zamiast skupi wysiłki na rozwoju innych produktów. W Stanach Zjednoczonych marka była jednym z czołowych producentów urządzeń z systemem Wear OS.

fossil gen 6
Smartwatche Fossil Gen 6. | Źródło: Fossil

Jeff Boyer, wiceprezes wykonawczy i dyrektor operacyjny firmy Fossil, w rozmowie z The Verge mówił, że w ciągu ostatnich kilku lat branża smartwatchy znacznie się rozwinęła. Zasugerował, że dla Fossil nie ma w niej już miejsca.

Fossil Group przekierowuje zasoby, aby wspierać naszą podstawową siłę i podstawowe segmenty naszej działalności, które w dalszym ciągu zapewniają nam duże możliwości rozwoju: projektowanie i dystrybucję ekscytujących tradycyjnych zegarków, biżuterii i wyrobów skórzanych pod naszymi własnymi i licencjonowanymi markami

– deklarował.

Ostatnim smartwatchem omawianej tu marki był Fossil Gen 6 z 2021 roku. Boyer pocieszył dotychczasowych nabywców urządzeń, że firma będzie nadal aktualizować już sprzedane zegarki Fossil z Wear OS „przez kilka następnych lat”.

Źródło: The Verge

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.