Sukces tabletu, który jest urządzeniem „all-in-one” odciska swoje piętno na rynkach innych urządzeń, takich jak e-czytniki, urządzenia do gier i mini-notebooki. Analitycy finansowi spodziewają się ogólnej sprzedaży 55 milionów tabletów w przyszłym roku, a w kolejnych latach sprzedaż ma być jeszcze lepsza. Szacuje się, że w 2014 roku sprzedaż tabletów może osiągnąć poziom 204 milionów sztuk. Oprócz iPada, brane są pod uwagę tablety oparte na systemie Android, WebOS i innych. Na rynek wszedł także producent smartfonów BlackBerry z urządzeniem Playbook, a nowe urządzenie zamierza wypuścić Amazon. Wygryzienie jabłka (Apple) z rynku nie będzie jednak łatwe.
W przedsiębiorstwie 10-calowy tablet jest najpopularniejszym gadżetem wśród pracowników. W tym tygdniu AT&T rozpocznie sprzedaż iPad’ów bezpośrednio do przedsiębiorstw, więc urządzenie powinno na dobre wejść do firm jako towarzysz pracy.
Źródło: CNET