Google rewolucjonizuje połączenia z infoliniami. Trzy świetne funkcje Pixeli 6

Antoni ZaborskiSkomentuj
Google rewolucjonizuje połączenia z infoliniami. Trzy świetne funkcje Pixeli 6
Producenci smartfonów coraz częściej zdają się zapominać, że wciąż, mimo ogromu funkcji pobocznych, najważniejszym zastosowaniem tego typu urządzeń powinno być wykonywanie połączeń głosowych. Tymczasem, przytłaczająca większość wszystkich nowości dotyczy aparatów, procesorów i ekranów, podczas gdy funkcja telefonu wydaje się być jedynie tłem. Z tego trendu wyłamuje się jednak Google, które przy okazji premiery urządzeń z serii Pixel 6, zaprezentowało szereg funkcji ułatwiających dzwonienie, przede wszystkim na firmowe infolinie.

Nie trzeba zapewne nikomu tłumaczyć, jak wygląda większość rozmów z obsługą telefoniczną dużych firm. Zanim uda nam się skontaktować z odpowiednim konsultantem, zwykle musimy przejść przez menu głosowe, które często ma zawiłą konstrukcję, a jeśli nie usłyszymy wszystkiego, musimy czekać aż regułka z instrukcją zostanie odtworzona ponownie.

Google rozwiązało ten problem w bardzo prosty sposób. Smartfony z serii Pixel 6 dostały funkcję Direct My Call, która automatycznie wykrywa menu głosowe i wyświetla wszystkie komunikaty w formie tekstu na ekranie. Co więcej, umożliwia łatwe przejście do konkretnej kategorii, bez używania klawiatury numerycznej. Dzięki temu, użytkownik nie musi wsłuchiwać się w męczące komunikaty i zapamiętywać numerów – wystarczy kliknąć w odpowiednią opcję w przejrzystym menu.

Google rewolucjonizuje połączenia z infoliniami.

Źródło: Google

Oszczędność czasu i nerwów

Poza Direct My Call, Google przedstawiło też dwa inne rozwiązania, które pomogą zaoszczędzić sporo czasu, podczas dzwonienia na infolinie: Hold For Me i Wait Times. Pierwsze, to coś, co moim zdaniem od dawna powinno być dostępne w każdym smartfonie. Funkcja pozwala zająć się czymś innym, podczas czekania na zgłoszenie się konsultanta i dopiero gdy ten podniesie słuchawkę, smartfon wyświetli powiadomienie o tym fakcie i umożliwi powrót do rozmowy. Użytkownik nie będzie więc musiał słuchać wywołujących ból głowy melodyjek i denerwować się, że zbyt długo nikt się nie zgłasza.

Optymalny czas na skontaktowanie się z infolinią pomoże znaleźć funkcja Wait Times, która jeszcze podczas wybierania numeru wyświetla średni czas oczekiwania na zgłoszenie się konsultantów.

Wszystkie powyższe rozwiązania będą początkowo dostępne jedynie w smartfonach Pixel 6, i to w wybranych krajach (wśród nich oczywiście nie ma Polski). Miejmy jednak nadzieję, że z czasem zostaną udostępnione wszystkim użytkownikom Androida.

Źródło: Google / fot. tyt. Unsplash / Romain V

Udostępnij

Antoni ZaborskiW branży nowych technologii od ponad 10 lat. W tym czasie pisał dla kilku popularnych serwisów, a także na swój rachunek. Prywatnie fan motoryzacji, sportów walki i dobrego jedzenia.