Google wchodzi na całego w hardware. Wszystko to kosztem Asystenta

Aleksander PiskorzSkomentuj
Google wchodzi na całego w hardware. Wszystko to kosztem Asystenta
Google przygotowuje się do ogromnej zmiany, która może wpłynąć na strategię rozwoju całej firmy. CEO amerykańskiej korporacji, Sundar Pichai widzi w sprzęcie swoją nową szansę na rozwój oraz fluktuacje, które obecnie mają miejsce na rynku.

Źródła, które poinformowały o tej sytuacji serwis The Information donoszą również, że Google wchodząc bardziej w hardware chce zacząć konkurować z Samsungiem oraz Apple. Czy to wszystko się uda?

Będzie jeszcze więcej urządzeń od Google’a

The Information zdradza również, iż Google w ostatnim czasie poprzesuwało swoje priorytety oraz zmieniło nieco strategię produktową. Okazuje się, że firma nie inwestuje już tak dużo w rozwój Asystenta oraz Google TV, a także w oprogramowanie przeznaczone bezpośrednio do samochodów. O ile faktycznie dominacji Androida na rynku jako systemu operacyjnego nie da się złamać, tak sprzęty Google radzą sobie co najwyżej średnio.

Głównie też przez to, że ich dostępność wygląda różnie w zależności od danego regionu. Pixela co prawda kupimy w Polsce, ale jego cena od zawsze wołała o pomstę do nieba.

Główne pytanie jest takie – czy Google widzi w swoich sprzętach swoiste “zabezpieczenie” na najbliższe lata na rynku? Niedawno firma zaprezentowała siódmą już generację smartfonów Pixel, ale nie jest jeszcze jasne, jak dokładnie wyglądają statystyki sprzedaży tych urządzeń. W 2021 roku Amerykanie sprzedali zaledwie 4,5 miliona swoich urządzeń. Taka liczba wypada dość blado przy tym, co obecnie proponuje konkurencja.

Google skupia się również na współpracy ze swoimi partnerami “premium” – Samsungiem, OnePlusem i Xiaomi.

Zastanawia mnie jedno – na ile faktycznie opisywana taktyka Google sprawdzi się w dłuższej perspektywie czasowej? Patrząc na to, jak radzi sobie hardware amerykańskiej firmy raczej nie wróżę mu wielkiej popularności.

Chociaż… kto wie?

Źródło: The Information / fot. Google

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.