Czy Huawei sprzeda część swojego biznesu?
Raport Reuters powołuje się na dwie anonimowe osoby bezpośrednio związane ze sprawą. Podobno Huawei jest na wczesnym etapie rozmów w sprawie sprzedaży swoich topowych marek smartfonów P i Mate. Chiński gigant miał już we wrześniu ubiegłego roku badać możliwość sprzedaży części biznesu.
Jednocześnie Reuters podaje, że decyzja nie została jeszcze ostatecznie podjęta i nie wiadomo, czy rozmowy zakończą się sukcesem.
Richard Yu podczas prezentacji składanego smartfona Huawei Mate Xs
Huawei zaprzecza plotkom
Mamy już oficjalne oświadczenie Huawei w opisywanej sprawie. Firma twierdzi, że plotki są bezpodstawne.
Plotki, jakoby Huawei planował sprzedaż swoich flagowych marek smartfonów, są całkowicie bezpodstawne. Huawei nie ma takich planów i nie ma żadnych podstaw dla takich plotek. Pozostajemy w pełni zaangażowani w naszą działalność w zakresie produkcji smartfonów i nadal będziemy dostarczać wiodące produkty i rozwiązania dla konsumentów na całym świecie. – czytamy w oficjalnym komunikacie.
Huawei obecnie znajduje się w trudnej sytuacji ponieważ firmę odcięto od dostaw wielu komponentów i oprogramowania. Nowe smartfony marki oferowane są bez usług i aplikacji Google, a klienci mogą korzystać z prężnie rozwijanego sklepu AppGallery. Sankcje nałożone przez Stany Zjednoczone sprawiły, że sprzedaż telefonów Huawei na rynkach zachodnich zdecydowanie spadła.
Chiński koncern wciąż znajduje się na czarnej liście USA i nie wiadomo, czy administracja Joe Bidena będzie starała się odmrozić relacje biznesowe z Państwem Środka. Wcześniej Huawei sprzedał markę Honor, która specjalizuje się w bardziej budżetowych smartfonach.
Według danych Counterpoint w trzecim kwartale 2020 roku na rynek trafiło 74 mln sztuk smartfonów. W tym okresie Huawei był drugim największym producentem tego typu urządzeń zagarniając 14% rynku. Na pierwszym miejscu uplasował się Samsung (22%). Tuż za Huawei znajduje się Xiaomi (13%) i Apple (11%). Nieco inaczej sytuacja wygląda w Europie, gdzie Huawei znajduje się na 4 miejscu (12%) ustępując Samsungowi, Apple i Xiaomi.