Wygląda na to, że praktycznie każda duża firma technologiczna chce mieć teraz gadżet, który pozwala śledzić wybrane przedmioty. Huawei przy okazji premiery swoich nowych smartfonów z serii nova zaprezentowało lokalizator Tag.
Czym wyróżnia się ten gadżet? Zdecydowanie jedną rzeczą.
Huawei Tag – co potrafi?
Huawei Tag na pierwszy rzut oka łudząco przypomina Apple AirTag, ale jeśli przyjrzeć się bliżej, to od razu widać różnicę. Sprzęt od chińskiego producenta nie jest w pełni owalny, a bardziej wygląda, jak klasyczne piórki wykorzystywane do gry na gitarze. Cała konstrukcja ma zaledwie 5,6 milimetra grubości i waży 6 gramów. Lekko i przyjemnie. Do całości producent dołącza przyjemnie wyglądając brelok, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby również wyjąć z niego Huawei Tag, bez przyczepiania do konkretnego przedmiotu.
Na pokładzie Huawei Tag znalazł się głośnik, który jest w stanie wygenerować sygnał alarmowy o głośności około 92 decybeli. Gadżet prześle również powiadomienia bezpośrednio na smartfona, kiedy użytkownik oddali się od urządzenia. Huawei zaimplementowało także do swojego akcesorium moduł Bluetooth oraz NFC – nie znajdziemy tutaj wbudowanego modułu GPS ani modułu ultraszerokopasmowego UWB. Kiepsko.
Do tego wszystkiego można dołożyć jeszcze certyfikat IP67 oraz baterię, która według Huawei jest w stanie wytrzymać przez jeden rok na pełnym ładowaniu.
fot. Huawei
Ile trzeba zapłacić za Huawei Tag? Premiera urządzenia odbędzie się 30 lipca na terenie Chin i jeszcze nie wiadomo czy to akcesorium trafi do Europy (można się jednak spodziewać, że pojawi się w Polsce). Zestaw, w którego skład wchodzą 4 lokalizatory Huawei Tag został wyceniony na 299 juanów (około 210zł). Pojedyncze urządzenie kupicie za 99 yuanów (około 69zł).
W porównaniu do sprzętu od Apple cena Huawei Tag wygląda więc naprawdę przystępnie.
Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.