Canalys podając najnowsze statystyki wiedziało, iż znajduje się w nich prawdziwa bomba. Okazuje się, że po raz pierwszy od dziewięciu lat, Huawei zdołało przełamać duopol w postaci Samsunga i Apple. To pierwszy tego typu trzymiesięczny okres w historii chińskiego producenta. Drugi kwartał globalnie należał do Huawei. Jak jednak wygląda reszta statystyk? Zdecydowanie warto się im przyjrzeć, szczególnie w dobie ostatniego, pandemicznego kryzysu na rynku smartfonów.
Póki co rynek ma nowego zwycięzcę, jednak nikt nie był w stanie przewidzieć tego typu wygranej rok, a nawet sześć miesięcy temu. Pierwotnie oczekiwano, iż Huawei zostanie skutecznie zablokowane oraz „zduszone” przez naciski ze strony Stanów Zjednoczonych oraz kolejne zakazy wydawane przez administrację Donalda Trumpa. Największym gwoździem do trumny stał się brak dostępu do aplikacji oraz usług Google, a także certyfikacji amerykańskiego giganta.
fot. Canalys
Huawei rozbija duopol
W drugim kwartale 2020 roku, Huawei wysłało do swoich klientów prawie 56 milionów smartfonów. Oznacza to spadek o pięć procent względem analogicznego okresu z 2019 roku, jednak na tle konkurencji Chińczycy wypadają dalej bardzo dobrze. Dla porównania, w tym samym okresie 2020 roku, Samsung odnotował gwałtowny spadek, który pozwolił marce sprzedać 53,7 miliona urządzeń – rokrocznie jest to spadek o 30 procent!
Paradoksalnie to właśnie pandemia koronawirusa pomogła Huawei odnieść zwycięstwo w statystykach. Stało się tak głównie dlatego, iż rynek chiński odbił się szybciej niż Indie, Europa oraz Stany Zjednoczone. Huawei jest jednak obecnie uzależnione od Chin – na terenie Państwa Środka marka sprzedaje 72 procent wszystkich swoich urządzeń. To może sugerować, iż opisywana dominacja marki na rynku będzie krótka.
W najbliższej przyszłości rywale Huawei mogą bowiem znów spodziewać się wzrostów.
Źródło: PhoneArena / fot. instalki.pl