Tak dobra sprzedaż urządzeń Huawei może być zaskoczeniem, szczególnie biorąc pod uwagę amerykańskie sankcje nałożone na chińskiego giganta, które skutecznie ograniczają mu działania na wielu rynkach. Wojna handlowa i obawy o bezpieczeństwo narodowe doprowadziły do sytuacji, w której firmy z USA nie mogą współpracować z Huawei i dostarczać im swoich technologii.
Zbawieniem dla Huawei okazał się rynek wewnętrzny gdzie firma ma blisko 40% udziałów. Według Strategy Analytics globalna sprzedaż smartfonów Huawei w 2019 roku osiągnęła poziom 240,5 mln szt. wobec 205,8 mln szt. sprzedanych rok wcześniej. Oznacza to, że firma ma aktualnie 17% rynku urządzeń mobilnych.
Apple wyprzedza Samsunga
Chociaż Samsung w ujęciu globalnym wciąż jest liderem, to dane z ostatniego kwartału 2019 roku dają do myślenia. Szacuje się, że amerykański gigant w najgorętszym w roku okresie sprzedażowym dostarczył do klientów 70,7 mln szt. iPhone’ów. Wynik Samsunga był nieco gorszy (68,8 mln szt.), a Huawei zajął trzecie miejsce (56 mln szt.). W tym samym okresie znaczny wzrost osiągnęło również chińskie Xiaomi sprzedając 33 mln smartfonów (wobec 26 mln w Q4 2018).
Dobre przyjęcie iPhone’a 11 i większy popyt w Azji i Ameryce Północnej sprawiły, że Apple wraca do formy. W 2019 roku na rynek trafiło 1,41 miliarda smartfonów i jest to spadek o zaledwie 1% w stosunku do poprzedniego okresu. Analitycy sądzą, że wojna handlowa USA z Chinami oraz strach przed koronawirusem mogą stanowić karierę wzrostu rynku w 2020 roku.