Huawei zmniejsza zamówienia na smartfony o połowę. Problem narasta

Aleksander PiskorzSkomentuj
Huawei zmniejsza zamówienia na smartfony o połowę. Problem narasta
{reklama-artykul}
Fakt, że mobilny biznes Huawei nie radzi sobie dobrze nie jest żadną tajemnicą. Trwające amerykańskie sankcje sparaliżowały sprzedaż oraz produkcję smartfonów chińskiego giganta. Wygląda na to, że 2021 rok może być bardzo trudny dla Huawei. Nikkei Asia donosi, iż Huawei poinformowało swoich partnerów o potencjalnych zamówieniach komponentów dla 70-80 milionów smartfonów. To ogromny spadek w porównaniu do 2020 roku, w którym to firma sprzedała 189 milionów smartfonów. Redukcja sięga więc około 60 procent.

Huawei z problemami

Niektórzy dostawcy chińskiego producenta oczekują, że Huawei będzie jeszcze bardziej zmniejszało swoje zamówienia na poszczególne komponenty. Finalnie Chińczycy mają zamówić części dla około 50 milionów smartfonów.

Sytuacja nie powinna nikogo dziwić. Huawei odnotowuje stały spadek sprzedaży urządzeń mobilnych, odkąd firma otrzymała zakaz wykorzystania Usług Google w swoich urządzeniach. Rząd USA zadał potężny cios Huawei, zakazując jej importu technologii pochodzących z USA – nawet jeśli dostarczają ją podmioty poza Stanami Zjednoczonymi.

huaweiprodukcja2

Ostatecznie Huawei musiało zrezygnować z marki Honor w listopadzie ubiegłego roku – firma została sprzedana chińskiemu konsorcjum pochodzącemu z miasta Shenzhen.

Co z premierą Huawei Mate X2?

Obecnie Huawei przygotowuje się do premiery swojego składanego smartfona Mate X2 – wydarzenie ma odbyć się już w przyszłym tygodniu. Perspektywy nie wyglądają jednak zachęcająco. Mate X2 będzie kolejnym sprzętem, który nie będzie posiadał dostępu do Usług Google.

W ostatnim czasie Ren Zhengfei, założyciel Huawei poinformował o chęci rozmowy z prezydentem Stanów Zjednoczonych – Joe Bidenem. Rozmowa miałaby na celu przywrócenie Huawei do łask w zakresie korzystania z technologii udostępnianych przez Google i inne, amerykańskie przedsiębiorstwa.

Źródło: Nikkei Asia / fot. instalki.pl

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.