Xiaomi Electric Scooter Pro 2 zaskoczyła mnie już na wstępie
Hulajnoga przybywa w dużym kartonie z nadrukowanymi najważniejszymi funkcjami. Od razu przystąpiłem do rozpakowania sprzętu.
Ku mojemu zdziwieniu wyjąłem ją w częściach – kierownica była fizycznie odseparowana od reszty, a z podstawą łączył ją jedynie kabelek. Myślałem w pierwszej chwili, że przyszła uszkodzona i nie ukrywam, że trochę mnie to zestresowało. Okazało się jednak, że… to celowy zabieg.
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 inaczej nie zmieściłaby się do dosyć wąskiego kartonu ze względu na szerokość kierownicy. Firma musiała więc ją odseparować, a następnie obrócić i zmieścić w opakowaniu.
Hulajnogę trzeba najpierw zmontować / foto. wł
Wszystko zostało nadrukowane na pudełku od Xiaomi Electric Scooter Pro 2. Niestety jestem osobą, która rzadko czyta instrukcje. Moja rada – czytajcie oznaczenia i wskazówki, oszczędzicie sobie nerwów.
Drugim zaskoczeniem była prędkość – po rozpakowaniu z pudełka sprzęt pozwalał na jazdę z maksymalną prędkością jedynie 10 km/h. Uszkodzony egzemplarz? Niekoniecznie. Hulajnoga wymagała widocznie aktywacji przy użyciu aplikacji. Po zbindowaniu jej z Mi Home zostały odblokowane pełne osiągi.
Oczywiście sprzęt można złożyć do transportu / foto. wł
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 sprawia wrażenie masywnej
Hulajnoga Xiaomi Electric Scooter Pro 2 została wykonana z aluminium lotniczego. Jest to materiał całkiem lekki, jednak mimo wszystko sprzęt waży swoje – 14,2 kg według specyfikacji. Swoje dokładają akumulatory litowo-jonowe zlokalizowane na podeście.
W pierwszym kontakcie hulajnoga wydawała mi się dosyć ciężka, spodziewałem się nieco mniejszej wagi. Trzeba jednak do niej przywyknąć. Po tych dwóch dniach taszczenie jej po schodach nie sprawia mi już większego problemu.
Na żywo prezentuje się dużo lepiej niż na zdjęciach / foto. wł
Pojazd wygląda na porządnie wykonany, i tak też jest w istocie. Zastosowane materiały sprawiają rewelacyjne wrażenie, zwłaszcza elementy wykonane z metalu. Czuć, że są solidne. Zwrócę uwagę też na matowe i gruboziarniste wykończenie, które ze względu na swoją naturę jest całkiem odporne na ryski i zadrapania.
Czuć, że Xiaomi Electric Scooter Pro 2 nie jest „jednorazówką” ale sprzętem mającym służyć lata. Przynajmniej przy pierwszym kontakcie.
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 ma kopa
Hulajnoga została wyposażona w silnik bezszczotkowy o mocy 300 W (maksymalnie 600 W). Jak sprawuje się w czasie jazdy?
Silnik umieszczono w przednim kole. Takie umieszczenie napędu zapewnia większą stabilność przy ruszaniu i pewniejsze prowadzenie / foto. wł
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 wyciąga maksymalnie 25 km/h. Obawiałem się, że może być to trochę za mało. Wiecie, czasami przy jeździe po równym i prostym odcinku ma się ochotę docisnąć manetkę gazu trochę mocniej.
Owszem, dwa razy zdarzyło mi się, że jednak trochę tej prędkości zabrakło. Jednak do codziennego poruszania się po ruchliwej Warszawie osiągi hulajnogi mi w pełni wystarczyły.
Wykonanie tego zdjęcia było sporym wyzwaniem / foto. wł
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 mogę pochwalić za przyspieszenie. Hulajnoga rozpędza się od zera bardzo szybko. Na piaszczystej drodze w parku koło momentami się wręcz się ślizgało po podłożu. Z tego powodu przy szutrowych drogach nieco ostrożniej operowałem gazem. Pojazd ma naprawdę spory zapas mocy, który czuć przy wciśnięciu manetki do oporu. Ruszając na światłach zostawiałem wszystkie rowery w tyle. Nie ukrywam, że było to niesamowicie satysfakcjonujące.
Po lewej stronie wyświetlacza umieszczono dzwonek / foto. wł
Dodam jeszcze, że prędkość i stan baterii możecie podejrzeć na wyświetlaczu. Co ważne – jest bardzo czytelny nie tylko w nocy, ale i za dnia.
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 daje ogromną frajdę
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 toczy się na pneumatycznych oponach o wielkości 8,5 cala. Przed pierwszą jazdą spodziewałem się, że jazda będzie dosyć twarda. Jeździłem wcześniej hulajnogami miejskimi, które mogłyby nieco lepiej tłumić drgania.
Miejsca na nogi nie brakuje / foto. wł
Testowana hulajnoga Xiaomi jest zaskakująco sprężysta, prawdopodobnie dzięki właśnie oponom. Firma chwali się, że zostały ulepszone w stosunku do poprzednich modeli.
W Xiaomi Electric Scooter Pro 2 nie znajdziemy żadnych amortyzatorów. Jedynym elementem który odpowiada za tłumienie drgań jest ogumienie. Mimo wszystko tłumienie nierówności jest zaskakująco efektywne.
Tory tramwajowe nie stanowią przeszkody dla Xiaomi Electric Scooter Pro 2 / foto. wł
Jazda opisywaną hulajnogą Xiaomi jest zaskakująco przyjemna, zwłaszcza jak na pojazd tej kategorii. Czuć, że opony są bardzo sprężyste i że bardzo tłumią wszelkie nierówności i krawężniki. O dziwo pojazd dał nawet radę z… torami tramwajowymi. Uważam, że komfort jazdy jest sporą zaletą tej hulajnogi. Zobaczymy, jak będzie się sprawować w dłuższej perspektywie.
Zobacz również: Xiaomi zaprezentowało nowe hulajnogi. Miałem okazję je wypróbować
Duży komfort jazdy w połączeniu ze sprawnym przyspieszeniem sprawia, że jazda po mieście jest czystą przyjemnością. Nie pamiętam, kiedy ostatnio tak dobrze się bawiłem jeżdżąc po mieście. Chyba było to wtedy, kiedy dostałem nowy rower na komunię.
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 sprawdza się nie tylko w dzień
Hulajnoga została wyposażona w światło przednie o mocy 2 W. Mogłoby się to wydawać mało. W rzeczywistości taka moc jest w pełni satysfakcjonująca. Miałem już okazję jeździć nią w nocy i powiem Wam, że nie jest ani za jasna, ani za ciemna.
Hulajnoga wygląda rasowo / foto. wł
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 przy tym nie oślepia innych kierowców. Firma odpowiednio wyprofilowała wiązkę w kształt odwróconego trapezu, dzięki czemu świeci szeroko i nie za wysoko. Nie ma opcji regulacji, ale na szczęście nie jest ona konieczna.
Zastosowana dioda LED ma chłodny odcień / foto. wł
W tym miejscu wspomnę o tylnym, czerwonym oświetleniu. Włącza się wraz z przednim oświetleniem. Sygnalizuje ono miganiem o hamowaniu zarówno silnikiem, jak i manetką umieszczoną z lewej strony kierownicy.
Tylne światło uruchamia się przy każdym hamowaniu. Widoczny hamulec tarczowy / foto. wł
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 jest dobrze widoczna nie tylko dzięki oświetleniu LED, ale także zwykłym odblaskom rozmieszczonym na kolumnie kierownicy i z obu stron kół.
Myślałem, że Xiaomi Electric Scooter Pro 2 zajedzie dalej
O Xiaomi Electric Scooter Pro 2 mówiłem do tej pory w samych superlatywach. Czy wychwyciłem jakieś wady? Oczywiście.
Zobacz również: Hulajnogą elektryczną na chodniku tylko 8 km/h. Resort Ziobry przejmuje pałeczkę
Rozczarował mnie nieco zasięg hulajnogi. Producent informuje, że jest w stanie przejechać 45 km na jednym ładowaniu. Spodziewałem się, że realnie będzie mniejszy, zwłaszcza, że jeździłem w trybie sportowym. Myślałem jednak, że dociągnę chociaż do tych 30 kilometra, jednak hulajnoga odmówiła dalszej jazdy po niecałych 25 km. Zobaczymy, co przyniosą dalsze testy.
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 pokonuje wzniesienia o maksymalnym pochyleniu 20 proc.. Taki podjazd nie stanowi dla hulajnogi problemu / foto. wł
Przeszkadzało mi trochę szybkie brudzenie się obudowy Xiaomi Electric Scooter Pro 2, chociaż tutaj nie mam co winić producenta. Pył jest bezlitosny i osiada wszędzie gdzie tylko może. Po dłuższej jeździe na różnych nawierzchniach hulajnoga była w zasadzie szara i kwalifikowała się do czyszczenia. Na szczęście sprzęt jest odporny na działanie pyłu i wody (IP54), więc nie powinno to zaszkodzić.
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 – jest potencjał
Xiaomi Electric Scooter Pro 2 zapowiada się całkiem nieźle. Jest zwinna, dobrze tłumi nierówności i wygląda na solidną. Poza tym jazda nią wciąga i sprawia mnóstwo frajdy.
Czy kosztująca 2399 złotych najnowsza hulajnoga Xiaomi okaże się warta grzechu? O tym opowiem już w pełnej recenzji.