Światowa sprzedaż smartfonów w I kwartale 2014 roku / Foto: thenextweb.com
Jak widać na powyższym zestawieniu, Samsung deklasuje konkurencję. Spółka z Korei Południowej zmniejszyła swój udział w rynku o 1,7% (z 31,9% do 30,2%) jednak wynik jest nadal imponujący. Drugie miejsce należy do Apple – udziały amerykańskiego giganta spadły o 1,6% do poziomu 15,5 procent.
Spory wzrost odnotowały chińskie marki Huawei i Lenovo. Pierwsza zwiększyła swój udział w rynku o 0,6% do poziomu 4,9 procent, druga zyskała jeden punkt procentowy i ma obecnie 4,6%. Spółka LG straciła 0,3% i spadała na piąte miejsce.
Eksperci z IDC spodziewają się, że całkowita sprzedaż smartfonów w 2014 roku może osiągnąć nawet 1,2 mld sztuk. Jeżeli przewidywania potwierdzą się, rynek urośnie o 19% rok do roku.
Źródło: thenextweb.com