Ile kosztuje produkcja Samsunga Galaxy S9+? Nie zgadniecie

Aleksander PiskorzSkomentuj
Ile kosztuje produkcja Samsunga Galaxy S9+? Nie zgadniecie
{reklama-artykul}
Premiera Samsunga Galaxy S9 i S9+ odbyła sie pod koniec lutego tego roku – o tych smartfonach wiemy już praktycznie wszystko. W sieci pojawił się nowy, ciekawy raport, który pokazuje, ile dokładnie kosztuje wyprodukowanie jednej sztuki modelu Galaxy S9+ od „A do Z”. Będziecie zdziwieni.

Według statystyk, Samsung za stworzenie jednej, większej wersji flagowca płaci 379 dolarów. To o 10 dolarów więcej niż w przypadku Galaxy Note 8 – Galaxy S9+ staje się więc jednocześnie najdroższym w produkcji urządzeniem, jakie do tej pory wyjechało z fabryki Koreańczyków.

galaxys9pluscenaprodukcji2

Droższym w produkcji urządzeniem od Galaxy S9+ jest tylko Apple iPhone X. Amerykanie płacą za swój sprzęt 389,5 dolara – zaledwie o 10 dolarów więcej od Samsunga. Różnica na papierze jest może niewielka, jednak przy milionach wyprodukowanych sztuk takie kwoty mają kolosalne znaczenie.

Jak wypadły ceny poszczególnych komponentów? Procesor Exynos 9810 kosztuje 68 dolarów, a wyświetlacz do Galaxy S9+ około 72,5 dolara. Do tego wszystkie możemy dołożyć kwoty, jakie trzeba zapłacić za sensory fotograficzne, skaner linii papilarnych czy też te, które nie są bezpośrednio związane z elektroniką: mowa tutaj o materiałach użytych do konstrukcji, takich jak szkło czy powłoka Gorilla Glass.

379 dolarów, to na dzień dzisiejszy niecałe 1300 złotych. Samsung życzy sobie prawie trzy razy tyle za swojego flagowca, ale musicie wziąć pod uwagę, że producent oprócz produkcji ponosi także inne koszty.

Patrząc jednak na te dane wygląda na to, że z roku na rok  urządzenia mobilne stają się coraz droższe w produkcji.

Źródło: Techinsights

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.