iPhone 13 najlepiej sprzedającym się telefonem na świecie. Jak oni to robią?

Aleksander PiskorzSkomentuj
iPhone 13 najlepiej sprzedającym się telefonem na świecie. Jak oni to robią?
Nowe dane, które zostały udostępnione przez firmę analityczną Counterpoint Research wskazują jasno – iPhone 13 w kwietniu 2022 stał się najlepiej sprzedającym urządzeniem na świecie. W całym zestawieniu Counterpoint sprzęty Apple zajęły pierwsze cztery z dziesięciu dostępnych miejsc.

10 najlepszych modeli smartfonów posiada 21 proc. udziału w całym rynku urządzeń mobilnych.

Apple znów to robi

iPhone 13 w kwietniu 2022 roku odpowiadał za 5,5 proc. całkowitej sprzedaży smartfonów na świecie. Najdroższy model iPhone’a na rynku, wersja 13 Pro Max zajęła drugie miejsce z wynikiem 3,4 proc. całkowitej sprzedaży. W pierwszej czwórce znajdziemy także iPhone’a 13 Pro i iPhone’a 12, które posiadały udziały na poziomie odpowiednio 1,8 i 1,6 proc.

Czytaj też: WWDC – iOS 16 zaprezentowany. Które smartfony go dostaną?

Piąte miejsce należy do Samsunga. Model Galaxy S22 Ultra 5G zdobył 1,5 proc. udziałów w rynku. Zaraz za nim uplasował się model Galaxy A13. Na siódmym miejscu znajdziemy iPhone’a SE 2022, później modele Galaxy A03 Core i A53 5G. Zestawienie zamyka Redmi Note 11 LTE z udziałem w sprzedaży na poziomie 1,3 proc.

Warto zwrócić uwagę na liczbę smartfonów z obsługą 5G, które znalazły się w zestawieniu przygotowanym przez Counterpoint Research. To absolutny rekord. Na dziesięć pozycji aż siedem modeli wspiera sieci bezprzewodowe nowej generacji. Dostęp do 5G stał się już swoistym standardem we flagowych urządzeniach. Obecność tego typu modemów rośnie także w modelach z niższych półek cenowych.

iphone13sprzedaz2

fot. Counterpoint Research

Czytaj też: Apple może zmienić jedną rzecz w iPhonie 14 Pro. I bardzo na to czekam

Czasem (nawet jako fana Apple) zastanawia nie to, jak Amerykanie sprawiają, że co roku ich podstawowy model smartfona sprzedaje się tak dobrze. iPhone odpowiada za ponad połowę sprzedaży w Cupertino i te statystyki raczej się nie zmienią. Wszystko to nawet pomimo kosmetycznych zmian oraz braku rewolucyjnych nowości.

Inni producenci zdecydowanie mogą pozazdrościć Apple takiej sprzedaży.

Mam rację?

Źródło: Counterpoint Research / fot. 3TAN

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.