Jak poinformował Samsung, model Neo QLED QN91B cieszył się dużym zainteresowaniem w 2022 roku. Według danych popularnego producenta, 49 proc. sprzedaży tego modelu to telewizory o przekątnej 65 cali i większe.
Rośnie popyt na większe ekrany
Z najnowszych danych wynika, że w 2022 roku telewizory Neo QLED QN91B o przekątnej 65” i większe stanowiły aż 49 proc. sprzedaży tej serii. Tym samym w porównaniu z 2021 rokiem nieznacznie spadło zainteresowanie mniejszymi przekątnymi, w tym modelem QN91B w rozmiarze 55”.
Sprawdź: Wielkie starcie Mini LED. Test i porównanie Samsung QN91B vs. TCL C935
Smart TV na niemal każdym telewizorze
Ciekawie wyglądają również dane na temat powszechności rozwiązań Smart TV. Pod koniec 2022 roku w Polsce było blisko 2,6 mln aktywnych telewizorów Samsung Smart TV. Samsung szacuje, że w tym roku liczba aktywnych Smart TV z systemem TIZEN i jego poprzednikiem przekroczy w Polsce 3 mln. Już w 2022 roku 4 na 5 kupionych telewizorów Samsung Smart TV podłączanych było do sieci i aktywnie wykorzystywanych.
Według badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Omdia w 2022 roku Samsung po raz 17. z rzędu został światowym numerem jeden na rynku telewizorów. W 2022 roku Samsung sprzedał 9,65 mln telewizorów QLED i Neo QLED. Firma zdominował także w 2022 roku segment większych telewizorów, odnotowując udział w rynku wynoszący 36,1% dla urządzeń o przekątnej ekranu powyżej 75 cali i 42,9% dla telewizorów ponad 80-calowych.
Źródło: Samsung