Więcej klatek w grach za darmo, czyli NVIDIA DLSS
Karty graficzne dla graczy możemy podzielić według różnych kryteriów, np. pod względem wspieranych technologii. Dwie z nich pozwalają uzyskać większą liczbę klatek na sekundę w grach, zupełnie za darmo. AMD FidelityFX Super Resolution jeszcze raczkuje, ale NVIDIA DLSS we wspieranych tytułach już teraz działa doskonale.
W wielkim skrócie, DLSS to metoda wykorzystująca algorytmy sztucznej inteligencji, poprawiająca jakość obrazu i wydajność. Z grubsza – gra działa w niższej rozdzielczości a wygląda niemal zawsze tak dobrze jak w wyższej. Co to daje w praktyce? Przy zachowaniu dobrej jakości obrazu włączenie DLSS skutkuje zwiększoną ilością klatek na sekundę od kilkunastu do kilkudziesięciu procent. A to oznacza, że gra działa płynniej i tytuł, który mógł być niegrywalny przekracza nagle granicę płynności. Co pozwala uruchomić ją na słabszej, a co za tym idzie tańszej karcie graficznej. Co przy wysokich cenach kart ma istotne znaczenie.
A co z grami, bo w końcu to jest najważniejsze? Technologia FSR dopiero zaczyna się pojawiać, XeSS póki co pozostaje tylko na papierze, bo kart jeszcze nie ma na rynku. A DLSS? Na Wikipedii i oficjalnej stronie NVIDIA dostępne są listy wszystkich gier korzystających z DLSS. Jest ich trochę, a co miesiąc trafia na tą listę więcej tytułów.
Działanie DLSS możliwe jest dzięki rdzeniom Tensor w kartach graficznych, które są obecne w kartach NVIDIA GeForce RTX 20 i RTX 30.
Źródło: inf. prasowa