Według danych przekazanych przez firmę analityczną Flurry smartfony giganta z Cupertino były najchętniej kupowanymi telefonami w okresie świątecznych.
Największy rywal amerykańskiego producenta, czyli Samsung zajął drugie miejsce z 26%, zaś na trzecim miejscu uplasował się Huawei z 5%. Dalsze miejsca przypadły Xiaomi, Motoroli, LG i Oppa, które zgarnęły po 3% każdy.
Przed rokiem liczby te oscylowały w podobnym pułapie, gdyż Apple tak samo jak w tym roku mogło pochwalić się 44% sprzedanych urządzeń. W poprzednim roku Samsung uzyskał 21%, więc tegoroczny skok można w dużej mierze przypisać Galaxy Note 8, który poniekąd zmazał plamę zostawioną przez swojego poprzednika.
Firma Flurry przedstawiła również 10 najpopularniejszych smartfonów Apple, które zostały aktywowane w okresie świąt i jak się okazuje na samym szczycie znalazł się iPhone 7, zaraz zanim „szóstka„, a podium zamknął iPhone X. Dziwić i niepokoić może fakt, że w TOP3 znalazł się jeden tegoroczny model.
Ciekawe jest jednak to, że po raz kolejny poza listą znalazło się Google, które pomimo szumu wokół nowych Google Pixel 2 i dobrych recenzjach tych urządzeń nie potrafiło przebić się wyżej.
Źródło: Flurry