W przypadku rynku chińskiego mówimy tu o kwocie 1999 juanów, czyli w przeliczeniu około 1200 złotych. Na razie nie wiemy, czy promocja obejmie też użytkowników spoza Chin, ale niezależnie od tego, firma będzie musiała poświęcić na tę akcję sporą ilość pieniędzy. Według samego producenta, dotychczas sprzedał on prawie 185 tysięcy egzemplarzy Mi 1 o łącznej wartości 370 milionów juanów (około 220 milionów złotych), z czego większość właśnie w Chinach.
Promocja rusza już 16 sierpnia i tego dnia też poznamy wszystkie jej szczegóły, w tym dowiemy się, czy będą mogli z niej skorzystać klienci z innych krajów, a także gdzie będzie można wykorzystać otrzymany voucher.
Flagowiec za grosze
Mi 1 w momencie premiery nazywał się po prostu Xiaomi Phone, ponieważ przez pierwsze miesiące był jedynym urządzeniem mobilnym sprzedawanym przez firmę (początkowo Xiaomi zajmowało się tylko oprogramowaniem). Smartfon zdobył dużą popularność przede wszystkim przez świetny stosunek wyposażenia do ceny. Na swoje czasy (2011 rok) oferował specyfikację porównywalną do Galaxy S2, a był od niego dwa razy tańszy.
Mi 1 posiadał 4-calowy ekran LCD o rozdzielczości 854 x 480 pikseli, a za jego wydajność był odpowiedzialny dwurdzeniowy układ Snapdragon S3 współpracujący z 1 GB pamięci RAM. Na pliki przewidziano 4 GB pamięci wbudowanej z możliwością rozszerzenia o kartę SD.Do wykonywania zdjęć służył 8-megapikselowy aparat z przysłoną f/2,4, a zasilanie powierzono baterii 1930 mAh.
Na pokładzie pracował Android 2.3.5 Gingerbread, oczywiście z nakładką MIUI.
Źródło: Android Authority / fot. tyt. Mi Blog