Najlepiej sprzedające się smartfony na świecie
Najnowszy raport przygotowany przez Counterpoint Research skupia się na danych dotyczących sprzedaży smartfonów w 2022 roku. W czołowej dziesiątce aż osiem (!) urządzeń to produkty Apple, które przy okazji zdominowały całe podium. Dopiero na czwartym miejscu jest propozycja innego producenta, firmy Samsung, której udało się zgarnąć również dziesiątą lokatę. Udział pierwszego ze smartfonów w całym rynku jest wręcz szokująco wysoki.
Absolutnym hitem sprzedaży okazał się Apple iPhone 13, który był globalnym bestsellerem w styczniu, lutym, marcu, kwietniu, maju, czerwcu, lipcu i sierpniu 2022 roku. Dopiero we wrześniu stał się drugim najchętniej kupowanym smartfonem na świecie, by na ostatnie trzy miesiące roku spaść na 4. pozycję. Tak dobra sprzedaż sprawiła, że iPhone 13 wygenerował aż 5 procent (!!!) udziałów w sprzedaży wszystkich smartfonów w 2022 roku. To kosmiczny wynik i aż 28 procent sprzedaży wszystkich iPhone’ów w 2022 roku. Dopiero premiera iPhone 14 przyczyniła się do detronizacji tego sprzętu.
O ile wszystkie smartfony Apple w czołowej dziesiątce do tanich nie należą, to smartfony Samsung Galaxy A13 (4. miejsce) i Samsung Galaxy A03 (10. miejsce) to przedstawiciele najniższego segmentu cenowego.
Pełne zestawienie TOP 10 najczęściej kupowanych smartfonów w 2022 roku wygląda następująco:
1. Apple iPhone 13 – 5% udziałów
2. Apple iPhone 13 Pro Max – 2,6% udziałów
3. Apple iPhone 14 Pro Max – 1,7% udziałów
4. Samsung Galaxy A13 – 1,6% udziałów
5. Apple iPhone 13 Pro – 1,6% udziałów
6. Apple iPhone 12 – 1,5% udziałów
7. Apple iPhone 14 – 1,4% udziałów
8. Apple iPhone 14 Pro – 1,2% udziałów
9. Apple iPhone SE 2022 – 1,1% udziałów
10. Samsung Galaxy A03 – 1,1% udziałów
Na czym polega fenomen smartfonów Apple iPhone?
Cóż, w wielu krajach na świecie nie są one aż tak drogie w stosunku do zarobków, jak w Polsce. Stany Zjednoczone są ogromnym rynkiem, gdzie cena smartfonów Apple nie jest wygórowana, a zainteresowanie tymi produktami – gigantyczne. W całej masie krajów rozwijających się iPhone stanowi symbol luksusu, pozwala „pokazać się” przed innymi. Niemało konsumentów o niskich zarobkach decyduje się na zakup ratalny, byle tylko mieć sprzęt Apple. Smartfony iPhone to oczywiście świetny sprzęt, ale ich popularność jest też zasługą wzorowego wręcz marketingu Apple, postrzegania oraz… niskiej utraty wartości.
Kiedyś napisałem, że smartfony Apple są drogie, ale tylko pozornie. Oczywiście wiem, ile kosztują i że są to niemałe pieniądze. Mam tu na myśli niską utratę wartości, którą konsumenci doceniają w chwili odsprzedaży swojego urządzenia po 2, 3, a czasem i 4 lub 5 latach. Smartfony Apple powoli tracą na wartości, więc przesiadając się na nowy model co kilka lat czasem wcale nie dopłaca się aż tak dużej kwoty, jak mogłoby się wydawać.
Zobacz: iPhone 14 drogi? Dajcie spokój
Pomyślcie tylko, że iPhone 14 wcale nie przyniósł rewolucji i tą ma przynieść dopiero tegoroczny iPhone 15. Ta seria może wywindować popularność tych urządzeń na niespotykane dotąd poziomy.
Źródło: Counterpoint Research, zdj. tyt. Instalki.pl