Koreańskie media: LG zamyka dział smartfonów

Aleksander PiskorzSkomentuj
Koreańskie media: LG zamyka dział smartfonów
{reklama-artykul}
LG potwierdziło na początku 2021 roku iż rozważa wszystkie opcje, które są związane z dalszym rozwojem swojego segmentu smartfonów. Dział mobilny firmy przynosi straty i wygląda na to, ze ta sytuacja tak szybko się nie zmieni. Koreańskie media donoszą, iż LG podjęło już decyzję i będzie chciało w najbliższych miesiącach zamknąć swój dział odpowiedzialny za urządzenia mobilne.

Co stanie się dalej?

Koreańskie media znają już wynik sprawy

Korea Times donosi, iż LG rzeczywiście zdecydowało się wycofać z branży smartfonów i przenieść swoich pracowników do innych działów – powołując się na własne źródła branżowe. LG miało w tym przypadku rozważać dwie opcje – takie, jak sprzedaż, podział sprzedaży oraz wycofanie się z biznesu. Oficjalne ogłoszenie ma nastąpić 5 kwietnia. W tym dniu wszyscy dowiemy się więcej na temat decyzji Koreańczyków. Informacje trafiające obecnie do sieci, to bowiem nic innego, jak plotki.

To także nie pierwszy raz, kiedy słyszymy o tym, iż LG chce faktycznie zamknąć swój dział mobilny. Przecieki na ten temat pojawiały się już wcześniej, a koreańska firma musiała je oficjalnie dementować – co nie zdarza się często w przypadku tak ogromnych firm technologicznych.

lgwycofaniezrynku2
fot. instalki.pl

Wycofanie się LG z rynku doprowadziłoby do kolejnego wstrząsu na rynku urządzeń mobilnych oraz wzmocnieniu duopolu w postaci Samsunga i Apple. Tak naprawdę w tym momencie ilość smartfonów z segmentu flagowego do wyboru przez przeciętnego konsumenta jest ograniczona. Wycofanie się LG może sprawić, że opisywana sytuacja faktycznie się pogorszy.

Nam nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać na to, co dokładnie zrobią oraz ogłoszą Koreańczycy. Jedno jest pewne: sytuacja nie wygląda dobrze, dział mobilny firmy nie zarabia i definitywnie trzeba zdecydować, co dalej.

Więcej szczegółów dotyczących tej sytuacji poznamy już za kilka dni.

Trzymajcie kciuki.

Źródło: AndroidAuthority / fot. instalki.pl

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.