Kto sprzedał najwięcej smartfonów w Polsce w II kwartale 2018 roku? Na pewno nie Samsung!

acyganekSkomentuj
Kto sprzedał najwięcej smartfonów w Polsce w II kwartale 2018 roku? Na pewno nie Samsung!
{reklama-artykul}Do tej pory na polskim rynku smartfonów Samsung nie miał sobie równych – firma zdecydowanie prowadziła, dystansując konkurencję pod względem sprzedaży smartfonów. Teraz jednak przyszła pora na mały przełom w tej kwestii – Koreańczycy nie są już bowiem firmą, która patrzy na innych konkurentów z góry.

Dokładnie co trzeci smartfon sprzedany w Polsce w drugim kwartale miał bowiem logo Huawei. To przełomowy kwartał w historii firmy na polskim rynku, który przyniósł jej najwyższy wynik pod względem liczby sprzedanych smartfonów. Udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wzrósł w drugim kwartale do 33,4% z 25,4% w pierwszym kwartale – wynika z danych GfK Polonia. Znaczący wzrost widać także w porównaniu z drugim kwartałem zeszłego roku, kiedy udział Huawei wyniósł 20,3%.

Zrzut-ekranu-283
Pod względem wartości sprzedanych telefonów, udział Huawei w całym rynku wzrósł w drugim kwartale do 32,2%. To spora zmiana wobec 21,8% w pierwszym kwartale i 18,6% w drugim kwartale poprzedniego roku. Porównując drugi kwartał 2018 do drugiego kwartału 2017, cały rynek wzrósł o 6,8%, podczas gdy dynamika wzrostu Huawei wyniosła w tym samym czasie 11-krotnie więcej, bo aż 75,9%.

Te dane niejako pokrywają się z ogólnoświatowymi trendami – wczoraj informowaliśmy Was bowiem o tym, że Huawei pod względem światowych udziałów w rynku przeskoczył już dotychczasowego wicelidera, czyli Apple. Wygląda także na to, że Chińczycy raczej nie oddadzą szybko palmy pierwszeństwa w naszym kraju, a ta tendencja będzie się tylko i wyłącznie pogłębiać.

źródło: Huawei/Gfk Polonia

Udostępnij

acyganek