Dokładnie co trzeci smartfon sprzedany w Polsce w drugim kwartale miał bowiem logo Huawei. To przełomowy kwartał w historii firmy na polskim rynku, który przyniósł jej najwyższy wynik pod względem liczby sprzedanych smartfonów. Udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wzrósł w drugim kwartale do 33,4% z 25,4% w pierwszym kwartale – wynika z danych GfK Polonia. Znaczący wzrost widać także w porównaniu z drugim kwartałem zeszłego roku, kiedy udział Huawei wyniósł 20,3%.
Pod względem wartości sprzedanych telefonów, udział Huawei w całym rynku wzrósł w drugim kwartale do 32,2%. To spora zmiana wobec 21,8% w pierwszym kwartale i 18,6% w drugim kwartale poprzedniego roku. Porównując drugi kwartał 2018 do drugiego kwartału 2017, cały rynek wzrósł o 6,8%, podczas gdy dynamika wzrostu Huawei wyniosła w tym samym czasie 11-krotnie więcej, bo aż 75,9%.
Te dane niejako pokrywają się z ogólnoświatowymi trendami – wczoraj informowaliśmy Was bowiem o tym, że Huawei pod względem światowych udziałów w rynku przeskoczył już dotychczasowego wicelidera, czyli Apple. Wygląda także na to, że Chińczycy raczej nie oddadzą szybko palmy pierwszeństwa w naszym kraju, a ta tendencja będzie się tylko i wyłącznie pogłębiać.
źródło: Huawei/Gfk Polonia