roku oznacza to spadek o ponad połowę. Nic nie wskazuje też na to, że tendencja w bieżącym roku zostanie odwrócona. – informuje CNET.
Podobnie sytuacja przedstawia się w Polsce. Zdaniem analityków, już pod koniec tego roku ilość sprzedawanych laptopów w naszym kraju może przewyższyć liczbę nowych pecetów.
Popularność komputerów przenośnych w naszym kraju spowodowana jest z jednej strony coraz niższymi cenami tego typu urządzeń, z drugiej strony zaś porównywalnymi do pecetów możliwościami technicznymi.
Wzrost sprzedaży laptopów może negatywnie odbić się na kondycji małych sklepów komputerowych, których domeną jest sprzedaż „składaków” – informuje Gazeta Prawna. Obecnie udział w rynku tych punktów sprzedaży wynosi 35 procent.
Klienci nabywający stacjonarne komputery coraz częściej wybierają markowe zestawy – i to nie tylko w przypadku sprzedaży w supermarketach, które w tym segmencie opanowały 20 proc. rynku. Zdaniem polskiego oddziału HP, cena komputera w salonie firmowym jest coraz bardziej porównywalna z kosztem złożenia peceta według własnych życzeń.
Ratunkiem dla małych sklepów może być wprowadzenie przez Intel platformy Centrino Duo, która umożliwi złożenie laptopa z gotowych podzespołów. Przyzwyczajenie polskich klientów do „składaków” może w tym przypadku wpłynąć na dalszy wzrost sprzedaży przenośnych komputerów.
Źródło: Dziennik Internautów