W 2018 roku do klientów końcowych trafiło niespełna 260 milionów komputerów – warto pamiętać o tym, że w tym określeniu mieszczą się nie tylko poczciwe pecety, ale także laptopy, komputery All-in-One oraz mini-PC. To jednak oznacza spadek w stosunku do 2017 roku o 1,3% – wówczas sprzedano 262,7 miliona sprzętów. Co jednak jeszcze bardziej istotne to fakt, że na szczycie doszło do zmiany lidera całego rynku.
W 2018 roku najwięcej komputerów sprzedało bowiem Lenovo – wynik to 58,5 miliona urządzeń, co stanowi wzrost o 6,9% w stosunku do roku poprzedniego. Na drugie miejsce spadło HP, z kolei podium zamyka Dell. Warto wspomnieć, że każdy z tych podmiotów zanotował wzrosty, co już nie jest tak oczywiste w przypadku niżej sytuowanych koncernów.
Tuż za podium znalazło się bowiem Apple, które w ujęciu rok do roku sprzedało o 5% komputerów mniej. Największe spadki zanotował natomiast ASUS, którego laptopy i komputery znalazły o 13,5% nabywców mniej niż w roku 2017.
Czemu zawdzięczamy spadki w branży komputerowej? Analitycy zwracają uwagę na spore problemy z dostawami procesorów od Intela, a także bardzo niestabilną sytuację gospodarczą, zwłaszcza w kontekście wymiany handlowej pomiędzy USA i Chinami, co może wpływać na ilość składanych zamówień.
źródło: notebookcheck