Mi Scooter Lite to nowa i bardzo tania hulajnoga elektryczna od Xiaomi

Piotr MalinowskiSkomentuj
Mi Scooter Lite to nowa i bardzo tania hulajnoga elektryczna od Xiaomi
{reklama-artykul}
Chyba już mało kto dziwi się na widok sprzętu od Xiaomi, który nie jest smartfonem. Posiadanie hulajnogi elektrycznej czy nawilżacza powietrza od chińskiego producenta raczej nie robi na nikim większego wrażenia. To dobrze – użytkownicy przekonali się bowiem o dobrej jakości innych produktów od Xiaomi.

Firma zaprezentowała właśnie nowy model hulajnogi elektrycznej – Mi Scooter Lite. Wariant charakteryzuje się nie tylko wyjątkowo atrakcyjną ceną, ale też zachowaniem najważniejszych funkcji typowych dla tejże kategorii sprzętów.

mi-scooter-lite-4„Wnętrze” Mi Scooter Lite l Źródło: Xiaomi Today

Hulajnoga waży 12,5 kg i pozwala „unieść” 100 kg bez ryzyka uszkodzenia. Składanie jej ma zająć nie więcej niż 3 sekundy. Co zaś tyczy się samej konstrukcji – Mi Scooter Lite wyposażony jest w 8,5-calowe opony oraz podwójny układ hamulcowy z systemem przeciwblokującym E-ABS. Xiaomi zapewnia, że na jednym ładowaniu można przejechać 20 kilometrów.

Sercem sprzętu jest silnik o mocy znamionowej 250 W, co pozwolić ma na bezproblemowe wjeżdżanie pod górki o nachyleniu 10 stopni. Maksymalna prędkość hulajnogi to z kolei 25 km/h. Co zaś z nowościami wyróżniającymi Mi Scooter Lite?

mi-scooter-lite-3Wyświetlacz w Mi Scooter Lite l Źródło: Xiaomi Today

Kluczową innowacją jest wprowadzenie systemu autodiagnozy usterek. Wykryte problemy pojawiać się będą w postaci stosownych ikon na interaktywnej desce rozdzielczej. Mowa tu m.in. o przegrzaniu akumulatora czy niedziałającym hamulcu. Oczywiście na wyświetlaczu nie zabraknie informacji o prędkości czy poziomie naładowania baterii.

Mi Scooter Lite został wyceniony na mniej więcej 180 euro, czyli około 720 złotych. Cena z pewnością będzie nieco wyższa, kiedy pojazd trafi na europejski rynek.

Źródło: Xiaomi Today / Foto. Xiaomi Today 

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.