Informacja ta została wyłowiona podczas konferencji Microsoftu, Techready 15, gdzie prócz informacji o nadchodzącym produkcie pojawiła się właśnie cena 199,99 dolarów. Biorąc pod uwagę ceny podobnych urządzeń od Della, Asusa, Samsunga czy Lenovo, konkurencja miałaby spore problemy ze sprzedażą swoich produktów. Według analityków, cena ta jest możliwa do przyjęcia głównie z uwagi na fakt, że Microsoft zamierza walczyć w tym sektorze nie tyle o dochody, a udziały na rynku, ze względu na sporą konkurencję. Gdyby powyższa cena doszła do skutku, to najprawdopodobniej Microsoft miałby także w przedziale 20-30% udziałów z racji pobieranych aplikacji, co z nawiązką zwróciłoby się za niską cenę Microsoft Surface RT.
Na oficjalne potwierdzenie w tej sprawie przyjdzie nam jeszcze poczekać, jednak faktem jest, że taka strategia może przynieść firmie założonej przez Gatesa znacznie większe korzyści, niż dostosowanie ceny do konkurentów. Pozostaje tylko mieć nadzieję na autentyczność tych doniesień oraz dobrą jakość usług oferowanych przez Microsoft, a być może doczekamy się rekordowej liczby sprzedaży tego urządzenia.
Źródło: Engadget