Omawiane zmiany są następstwem przejęcia Fitbit przez Google, które zostało ogłoszone jeszcze w 2019 roku. Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją urządzeń noszonych wycenione zostało wówczas na 2,1 miliarda dolarów.
Zmiana sposobu logowania do Fitbit
Najnowsze wieści nie są zaskoczeniem, jeszcze w zeszłym roku Google zapowiedziało, że docelowo wszyscy użytkownicy Fitbit będą musieli przejść na konto Google. Zmiana sposobu logowania jest na razie opcjonalna, ale osoby konfigurujące nowe urządzenia, które wcześniej nie korzystały z konta Fitbit mogą logować się jedynie za pomocą Google.
foto. Google
Google podkreśla, że obecni użytkownicy nie muszą natychmiast podejmować żadnych działań. Zmiana sposobu logowania będzie wymagana od 2025 roku. Dokładnej daty nie podano.
Migracja wiąże się z przeniesieniem wszystkich danych historycznych na konto Google. Amerykański gigant zachwala tutaj ujednolicone mechanizmy kontroli prywatności. Użytkownicy otrzymają możliwość zarządzania wszystkimi danymi Fitbit w Centrum prywatności Google. Co ważne, dane dotyczące zdrowia i dobrego samopoczucia zgromadzone przez Fitbit nie będą wykorzystywane w celach reklamowych i nadal będą przechowywane oddzielnie od danych Google Ads.
Sprawdź: Fitbit na IFA 2022. Nowe urządzenia do monitorowania zdrowia, stresu i kondycji
Źródło: Google