Słaba sprzedaż najnowszego iPhone’a powinna cieszyć konkurencję z Korei Południowej. Tak się jednak nie dzieje, gdyż Samsung jest producentem paneli OLED wykorzystywanych w iPhonie X. Mniejsza produkcja oznacza zatem mniejsze przychody.
Z tego też względu Samsung rozpoczął poszukiwania nowych klientów, którym mógłby sprzedać swoje panele. Nieoficjalne informacje wskazują, że produkcja OLED-ów została zmniejszona o około 20 mln sztuk. Dotyczy to wyłącznie pierwszego kwartału tego roku, a w następnych może dojść do kolejnych ograniczeń.
W ubiegłym roku Samsung zainwestował aż 12,6 mld dolarów w rozwój produkcji paneli OLED, które miały cieszyć się wysokim zapotrzebowaniem w związku z premierą iPhone’a X. Tak się jednak nie stało i firma musi szybko poszukać innych klientów, którzy będą zainteresowani zakupem wyświetlaczy.
Nie jest to jednak zadanie łatwe. Większość firm nie jest gotowa na przesiadkę na znacznie droższe panele OLED i woli pozostać przy sprawdzonej technologii LCD. Ich produkcja jest średnio 40% tańsza.
Źródło: GSM Arena