Niedobory PS5 i Xbox Series X potrwają do 2023 roku. Tak twierdzi szef Intela

Piotr MalinowskiSkomentuj
Niedobory PS5 i Xbox Series X potrwają do 2023 roku. Tak twierdzi szef Intela

{reklama-artykul}Jeszcze ponad rok mają potrwać problemy z dostępnością kart graficznych i konsol nowej generacji. Tak przynajmniej wynika ze słów dyrektora generalnego firmy Intel. Powodem takiego stanu rzeczy mają być nieustające niedobory półprzewodników, które są niezbędne do produkcji urządzeń.

Na opcję zakupu konsol jeszcze trochę poczekacie

Na początku miesiąca informowaliśmy Was o prognozach Phila Spencera, szefa marki Xbox. Stwierdził on, że powszechnej dostępności konsol doczekamy się jeszcze w 2022 roku. Sytuacja na świecie dynamicznie się jednak zmienia i tak naprawdę mało kto jest w stanie przewidzieć, co będzie się działo za kilka miesięcy. Dlatego też część osób snuje nieco bardziej sceptyczne teorie.

Pat Gelsinger, dyrektor generalny firmy Intel, odbył rozmowę z redakcją CNBC. Skupił się w niej głównie na wynikach finansowych spółki, lecz nie zabrakło odniesień do szeroko pojętej branży technologicznej. Mężczyzna wyraził chociażby swój niepokój związany z niedoborem półprzewodników niezbędnych do produkcji kart graficznych czy konsol PlayStation 5 i Xbox Series X.

intel logo pos5 Źródło: Intel

Jak stwierdził: „Znajdujemy się obecnie w najgorszym kwartale. Co każdy następny kwartał będziemy coraz lepsi jeśli chodzi o wyrównywanie popytu i podaży. Nie osiągniemy jednak oczekiwanej równowagi do 2023 roku”. Cóż – trudno o bardziej negatywny scenariusz. Jeśli się on potwierdzi, to raczej nie ma co liczyć na bezproblemową możliwość zakupu GPU, CPU czy konsol.

Oczywiście wszystko może ulec zmianie, ale raczej nie ma sensu pałać zbytnim optymizmem. Pozostaje oczekiwać na rozwój sytuacji i wypatrywać dostępność wymarzonych urządzeń.

Źródło: CNBC (via Kotaku)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.