W ostatnich trzech miesiącach LG wygenerowało przychód na poziomie 11,8 miliarda dolarów. Zysk operacyjny w tym wypadku wyniósł około 252,7 mln USD. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, mamy do czynienia ze spadkiem o aż 5,7-procenta.
Najgorzej jest jednak w przypadku działu mobilnego. Sprzedaż LG w tym segmencie spadła aż o 23%. Spadek sprzedaży urządzeń z półki Premium przyczynił się do powstania straty operacyjnej w wysokości 389,4 mln USD. Ostatni kwartał przyniósł jednak 14-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do Q2 – w Ameryce Północnej LG sprzedało 13,5 miliona smartfonów. W najbliższych miesiącach firma zamierza skupić się na zwiększeniu sprzedaży nowego smartfona LG V20 oraz modeli z serii K i X, przeznaczonych dla szerszej grupy odbiorców.
Póki co sytuacja wygląda fatalnie, jednak tylko w przypadku działu mobilnego. Inne segmenty radzą sobie nadzwyczaj dobrze i zarabiają na siebie bez żadnego problemu. W najbliższym czasie LG musi na poważnie zacząć myśleć na temat kolejnych nowości. Firma nie może sobie bowiem pozwolić na kolejny kwartał, który zakończyłby się stratami.
Źródło: Android Authority, LG