Nikt już nie chce kupować smartfonów od LG? Duża strata działu mobilnego

Aleksander PiskorzSkomentuj
Nikt już nie chce kupować smartfonów od LG? Duża strata działu mobilnego
Dziś jest dzień ogłaszania wyników kwartalnych. Rano dowiedzieliśmy się, że Samsung notuje spadki, a teraz pora na drugą koreańską markę, czyli LG, która również nie radzi sobie zbyt dobrze. Według najnowszych danych, dział mobilny firmy wygenerował szóstą z rzędu kwartalną stratę.

W ostatnich trzech miesiącach LG wygenerowało przychód na poziomie 11,8 miliarda dolarów. Zysk operacyjny w tym wypadku wyniósł około 252,7 mln USD. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, mamy do czynienia ze spadkiem o aż 5,7-procenta.

Najgorzej jest jednak w przypadku działu mobilnego. Sprzedaż LG w tym segmencie spadła aż o 23%. Spadek sprzedaży urządzeń z półki Premium przyczynił się do powstania straty operacyjnej w wysokości 389,4 mln USD. Ostatni kwartał przyniósł jednak 14-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do Q2 – w Ameryce Północnej LG sprzedało 13,5 miliona smartfonów. W najbliższych miesiącach firma zamierza skupić się na zwiększeniu sprzedaży nowego smartfona LG V20 oraz modeli z serii K i X, przeznaczonych dla szerszej grupy odbiorców.

Póki co sytuacja wygląda fatalnie, jednak tylko w przypadku działu mobilnego. Inne segmenty radzą sobie nadzwyczaj dobrze i zarabiają na siebie bez żadnego problemu. W najbliższym czasie LG musi na poważnie zacząć myśleć na temat kolejnych nowości. Firma nie może sobie bowiem pozwolić na kolejny kwartał, który zakończyłby się stratami.

Źródło: Android Authority, LG

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.