No tego to się nie spodziewałem. Xiaomi wyprzedziło Apple w Europie

Aleksander PiskorzSkomentuj
No tego to się nie spodziewałem. Xiaomi wyprzedziło Apple w Europie
{reklama-artykul}
No tego to się nie spodziewałem. Najnowszy raport opublikowany przez firmę Canalys pokazuje, jak w pierwszym kwartale 2021 roku zmieniał się układ sił na rynku urządzeń mobilnych. Ogromne wzrosty zanotowały takie chińskie marki, jak Xiaomi czy Oppo. W przypadku tej pierwszej z wymienionych można nawet mówić o małej sensacji. Xiaomi bowiem udało się bezpośrednio wyprzedzić Apple. Amerykanie spadli na trzecią pozycję w zestawieniu.

Jak takie dane rokują na przyszłość?

Xiaomi wyprzedza Apple w Europie. Oppo rośnie

Canalys jest pierwszą firmą, która ujawniła statystyki za pierwszy kwartał 2021 roku w kontekście rynku mobilnego. Według wspomnianych danych Xiaomi wyprzedziło Apple w Europie, zajmując drugie miejsce za Samsungiem. W Europie Chińczycy mają posiadać obecnie 23 proc. udziałów, w porównaniu z 19 proc. udziałów Apple. Rokrocznie Xiaomi odnotowało wzrost o 85 proc. – takie wyniki naprawdę robią wrażenie. Z kolei w przypadku Apple, rokroczny wzrost wyniósł 22 proc.

xiaomiappleeuropa2
fot. Canalys / Weibo

To na co warto także zwrócić uwagę, to dalsze miejsca. Oppo jest numerem cztery na terenie Europy, zyskując wzrost o 197 proc. rokrocznie. Piąte miejsce zajęło Huawei, którego udziały spadły o 80 proc. względem pierwszego kwartału 2020 roku. Do takiej sytuacji przyczyniły się oczywiście sankcje nałożone przez Stany Zjednoczone w 2019 roku. W przypadku Huawei w najbliższych miesiącach ciężko będzie mówić o jakimś „odbiciu”.

Dlaczego Oppo i Xiaomi tak dobrze sobie radzą? Firmy bardzo mocno stawiają na marketing i są relatywnie „nową” propozycją dla europejskich użytkowników. Warto też wspomnieć, że Xiaomi i Oppo wypuszczają tonę nowych urządzeń każdego kwartału – każde z nich należy do co najmniej jednego segmentu cenowego. W przypadku Apple i spadków w pierwszym kwartale możemy mówić o nieco mniejszej sprzedaży flagowych smartfonów. Sytuacja powinna się jednak zmienić już w trzecim kwartale 2021 roku.

xiaomiappleeuropa3
fot. Canalys / Weibo

Jak widać zastosowanie taktyki „nasycania rynku” prze Xiaomi i Oppo póki co zdaje egzamin.

Źródło: AA / fot. instalki.pl

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.