Nokia X6 oficjalnie. Przyzwoity smartfon z wycięciem w ekranie

Aleksander PiskorzSkomentuj
Nokia X6 oficjalnie. Przyzwoity smartfon z wycięciem w ekranie
{reklama-artykul}
Oglądaliśmy przecieki, zdjęcia i czytaliśmy plotki, ale w końcu jest. HMD Global oficjalnie zaprezentowało smartfona Nokia X6. Na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się on niczym na tle konkurencji, jednak urządzenie jest bardzo przystępną propozycją.

Nokia X6 została wyposażona w wyświetlacz full HD+, który działa w proporcjach 19:9 oraz posiada przekątną 5,8 cala. Za sprawne działanie smartfona ma odpowiadać procesor Qualcomm Snapdragon 636 oraz 4 lub 6 GB pamięci operacyjnej RAM. Na tylnej obudowie producent umieścił system podwójnego aparatu fotograficznego z sensorami o rozdzielczości 16 oraz 5 Mpix. Aparat naładowany jest sztuczną inteligencją, ale to już mają wszyscy – Nokia chwali się jednak trybem portretowym oraz systemem rozpoznawania twarzy.

nokiax62

Co jeszcze znalazło się w Nokii X6? Warto wspomnieć o hybrydowym porcie dual SIM, Androidzie 8.1 Oreo, skanerze linii papilarnych czy chociażby pamięci – ta oscyluje między 32 lub 64 GB, które można rozszerzyć za pomocą dodatkowej karty pamięci. Nokię X6 naładujecie za pomocą złącza USB typu C, a sam smartfon wspiera szybkie ładowanie Qualcomm Quick Charge 3.0. Co najlepsze, Nokia X6 posiada pełnowymiarowe złącze słuchawkowe jack.

nokiax63

Ile trzeba będzie zapłacić za tego smartfona? Nokia X6 w wariancie za 4 GB RAM i 32 GB pamięci będzie kosztowała 1299 juanów, w wersji z 4 GB RAM i 64 GB pamięci 1499 juanów, a najmocniejsza konfiguracja z 6 GB RAM i 64 GB miejsca na dane została wyceniona na 1699 juanów. W przeliczeniu na złotówki daje to odpowiednio 735, 850 oraz 960 złotych.

nokiax64

Co sądzicie o tej propozycji od HMD?

Źródło: Nokia

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.