NVIDIA na Computex 2022
Od czego by tu zacząć… to może monitor? Na targach pokazano pierwszy na świecie monitor z G-Sync o częstotliwości odświeżania obrazu wynoszącej aż 500 Hz. ASUS ROG Swift 500 HZ to sprzęt wyposażony w panel e-TN i analizator opóźnień NVIDIA Reflex.
Źródło: NVIDIA
Spodziewacie się wgniatającej w fotel specyfikacji? Cóż, to „tylko” 24-calowy panel o rozdzielczości 1080p, dedykowany grom e-sportowym. Ot, pokaz możliwości nowoczesnych matryc w zakresie odświeżania obrazu.
Wśród nowych laptopów wyróżniały się preopozycje dla graczy oraz te wykorzystujące platformę NVIDIA Studio. Uzbrojone w karty graficzne Max-Q modele to między innymi:
- MSI Raider GE67 HX – wyposażony maksymalnie w kartę GeForce RTX 3080 Ti
- ASUS ROG Flow X16 – wyposażony maksymalnie w kartę GeForce RTX 3070 Ti
- Gigabyte Aorus 17X – wyposażony maksymalnie w kartę GeForce RTX 3080 Ti
oraz modele Studio z kartami RTX:
- wiele modeli ASUS Zenbook oraz ASUS Vivobook – wyposażone w szeroką gamę kart graficznych GeForce RTX Laptop
- Acer ConceptD 5 oraz Acer ConceptD 5 Pro – wyposażone maksymalnie w karty GeForce RTX 3070 Ti oraz RTX A5500
- Lenovo Slim 7i Pro X oraz Lenovo Slim 7 Pro X – wyposażone w karty GeForce RTX 3050 Laptop
Łącznie liczba laptopów wykorzystujących karty graficzne GeForce RTX przekroczyła 180 modeli.
Producent nie omieszkał pochwalić się kolejnymi grami z ray tracingiem oraz technikami DLSS i Reflex. 24 maja DLSS trafi do gry Hitman 3, podwajając liczbę klatek w 4K po włączeniu ray tracingu nawet dwukrotnie. Nowe gry wspierające wymienione tu techniki to:
- F1 22 – od dnia premiery 1 lipca wykorzysta technikę DLSS oraz ray tracing do wyświetlenia odbić światła, cieni oraz okluzji otoczenia.
- Icarus – otrzyma w czerwcu wsparcie techniki NVIDIA Reflex, która zapewni niższe opóźnienia i lepszą responsywność w grze.
- Deep Rock Galactic – została zaktualizowana o obsługę technik NVIDIA DLSS oraz DLAA. Włączenie DLSS zapewni graczom do 60% wyższą wydajność.
- Loopmancer – będzie obsługiwać technikę DLSS oraz ray tracing do wyświetlenia odbić światła od dnia swojej premiery, która jest zaplanowana na lato tego roku. Po włączeniu DLSS wydajność w grze wzrośnie ponad dwukrotnie przy maksymalnym ustawieniach graficznych w rozdzielczości 4K i włączonym ray tracingu.
- Warstride Challenges – jest już dostępna z zaimplementowanymi technikami NVIDIA DLSS oraz Reflex. Po włączeniu obu tych funkcji gracze zwiększą wydajność rozgrywki dwukrotnie w rozdzielczości 4K oraz zredukują opóźnienia systemowe nawet o 53%.
- LEAP – będzie obsługiwać DLSS od 1 czerwca, gdy tylko zadebiutuje w ramach wczesnego dostępu. Technika zapewni ponad dwukrotny wzrost wydajności w grze.
- Vampire: The Masquerade – Swansong – jest już dostępna i oferuje ponad dwukrotny wzrost wydajności po włączeniu techniki DLSS, dzięki czemu wszystkie karty graficzne GeForce RTX z serii 30 osiągają 60 kl./s w rozdzielczości 4K przy maksymalnych ustawieniach graficznych.
- Raji: An Ancient Epic – 24 maja otrzymuje wsparcie techniki DLSS oraz obsługę ray tracingu do wyświetlenia odbić światła, cieni oraz okluzji otoczenia. NVIDIA DLSS zwiększa wydajność nawet trzykrotnie w 4K i ponad dwukrotnie w innych rozdzielczościach, pozwalając osiągnąć ponad 60 kl./s.
- Turbo Sloths – zadebiutuje 27 czerwca i będzie obsługiwać technikę DLSS wraz z ray tracingiem do wyświetlenia odbić światła oraz cieni. DLSS zwiększy wydajność rozgrywki ponad dwukrotnie.
- Propnight – otrzyma 24 maja aktualizację, która doda do gry wsparcie techniki DLSS, zwiększając tym samym wydajność nawet o 85% w rozdzielczości 4K.
- Hydroneer – otrzymała wsparcie techniki DLSS i odnotowuje wzrost wydajności do 50%, dzięki czemu każdy posiadacz karty GeForce RTX może grać w rozdzielczości 4K z ponad 60 kl./s przy maksymalnych ustawieniach graficznych.
- My Time at Sandrock – ukaże się 26 maja z zaimplementowaną techniką NVIDIA Reflex i opóźnieniami zredukowanymi o 34%.
- Ghost – otrzymuje wsparcie techniki DLSS, która zwiększa wydajność rozgrywki nawet o 70%.
- Soda Crisis – debiutuje 24 maja z techniką NVIDIA Reflex i o 23% niższymi opóźnieniami systemowymi.
Ray tracing i technikę DLSS wykorzystuje aktualnie ponad 250 gier i aplikacji.
Fajnie, ale wszyscy czekamy chyba przede wszystkim na nowe układy graficzne NVIDIA. Dostępne w odpowiednio niskiej cenie… 😉
Źródło: NVIDIA