Oculus podniesie cenę Questa 2. Jak korzystać z VR jak jest tak drogo?

Aleksander PiskorzSkomentuj
Oculus podniesie cenę Questa 2. Jak korzystać z VR jak jest tak drogo?
Jeśli zastanawialiście się czy w tym roku nie spróbować wejść do świata wirtualnej rzeczywistości, to mam dla Was złą wiadomość. Meta niebawem podniesie ceny swojego najpopularniejszego zestawu z serii Quest. I to nie o parę złotych, a o kilkaset…

Firma poinformowała, że oprócz samego zestawu wyższej ceny doczekają się także akcesoria Oculusa.

Oculus Quest 2 będzie droższy o 100 dolarów

Od sierpnia tego roku za zestaw Oculus Quest 2 trzeba będzie zapłacić 399 dolarów (za model ze 128 GB pamięci) oraz 499 dolarów za wersję z 256 GB pamięci. Obecne ceny wynoszą odpowiednio 299 i 399 dolarów, tak więc Meta zdecyduje się na podwyżkę o 100 dolarów. W przeliczeniu na złotówki daje to mniej więcej 470 złotych więcej. Ała.

W swoim poście na blogu Meta wyjaśnia, iż podwyżka cen sprzętu “pomoże kontynuować długofalowe inwestycje i będzie napędzać przemysł VR do dalszego rozwoju – wraz z najlepszym w swojej klasie sprzętem, grami pełnymi akcji i urządzeniami typu next-gen”. No fajnie, niezłe tłumaczenie. Szkoda, że branża wirtualnej rzeczywistości od lat robi wszystko, aby faktycznie nie zaistnieć komercyjnie u większej liczby użytkowników. A przecież Zuckerberg chce budować metaverse właśnie w oparciu o gogle VR.

oculuspodwyzka2
fot. Remy Gieling – Unsplash

Wzrost ceny w przypadku Questa 2 jest dość nietypowy, jak na segment wirtualnej rzeczywistości. Zazwyczaj mamy do czynienia z odwrotną sytuacją – elektronika tego typu tanieje wraz z czasem, a nie drożeje. Z drugiej strony w obliczu obecnych problemów Facebooka, jego malejących przychodów oraz odpływających użytkowników, firma musi zrobić wszystko, aby utrzymać stabilny poziom wzrostu.

Szkoda tylko, że po pierwsze – odbije się to na naszych portfelach, a po drugie – zniechęca użytkowników do inwestycji w swój własny zestaw do VR.

Źródło: Oculus / fot. Remy Gieling – Unsplash

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.