Palmer Luckey – założyciel Oculus VR, powiedział na scenie, że założeniem Oculus Touch było stworzenie kontrolera, który idealnie odpowiadałby charakterowi wirtualnej rzeczywistości. Gadżet zakłada się na obie dłonie, by móc przenieść je do świata wirtualnego.
Oculus Touch
W kontrolerze nie zabraknie oczywiście tradycyjnych przycisków i gałek analogowych, które posłużą do przemieszczania się w grach. Znalazło się także miejsce dla popularnych triggerów.
Oculus Touch będzie w stanie przenieść faktyczne ruchy rąk gracza bezpośrednio do wirtualnej rzeczywistości. Urządzenie jest bardzo precyzyjne i pozwala np. na szybkie podniesienie broni, wystrzelenie w przeciwnika, rzucenie nią o ścianę czy wyrzucenie, gdy nie będzie potrzebna. Wszystko oczywiście w wirtualnym świecie, obserwowanym przez gogle VR.
Oculus Touch będzie również rozpoznawał szereg gestów, dzięki którym sterowanie w grze będzie łatwiejsze. Przykładowo – kciuk uniesiony w górę będzie mógł symbolizować zatwierdzenie wyboru. Użytkownik będzie również mógł wskazywać palcem na konkretne przedmioty.
W kontrolerze nie zabraknie oczywiście tradycyjnych przycisków i gałek analogowych, które posłużą do przemieszczania się w grach. Znalazło się także miejsce dla popularnych triggerów.
Źródło: IGN