Okulary AR Samsunga pojawiły się na wideo. Ten koncept wygląda bardzo ambitnie

Aleksander PiskorzSkomentuj
Okulary AR Samsunga pojawiły się na wideo. Ten koncept wygląda bardzo ambitnie
Świat rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości to miejsce, które w najbliższych latach może stać się przyszłością urządzeń mobilnych – obecnie każda większa firma technologiczna chce znaleźć w nim trochę miejsca dla siebie. Do sieci przedostały się materiały wideo, które pokazują, jak może wyglądać pomysł Samsunga na rozszerzoną rzeczywistość. Na opisywanych filmach możemy podejrzeć koncept wizji firmy na sprzęty do noszenia, które będą w stanie usprawnić nasze życie na co dzień.

Samsung pracuje nad własnym zestawem AR?

Pierwszy film został zatytułowany Samsung Glasses Lite i wygląda najbardziej prawdopodobnie – zarówno pod względem naszych oczekiwań, jak i samego wykonania. Okulary są znacznie większe niż zwykłe okulary korekcyjne, ale nadal cała ich konstrukcja jest mniejsza od sprzętów AR dostępnych obecnie na rynku. Dane wejściowe, które miałyby być przesyłane do opisywanych okularów pochodzą ze smartfona, smartwatcha, klawiatury lub… drona.

Sam interfejs okularów oraz sposób ich działania może łudząco przypominać rozwiązania, które znamy już dzisiaj – takie, jak chociażby Samsung DeX.

Drugi z filmów, który został zatytułowany jako Next Wearable Computing jest materiałem, który wybiega już znacznie dalej w przyszłość. W tym przypadku okulary są mniejsze i bardziej kompaktowe, a także pozwalają na interakcję ze swoistymi hologramami – w tym ludźmi czy wirtualną klawiaturą. Sterowanie zestawem miałoby odbywać się za pomocą prostego gestu dłoni.

Kiedy zobaczymy sprzęt AR od Samsunga?

Obecnie nie wiadomo, kiedy możemy się spodziewać tego typu sprzętów oraz nie mamy informacji na temat tego czy Samsung faktycznie nad nimi pracuje. Biorąc jednak pod uwagę fakt, iż AR staje się coraz bardziej popularne, trzeba założyć, że Koreańczycy będą chcieli faktycznie stworzyć nowy segment w swoim portfolio.

Póki co jednak, to wszystko to zaledwie pieśń przyszłości.

Źródło: Twitter / fot. zrzut ekranu z filmu Twitter

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.