Piekło zamarzło. Apple rusza ze sprzedażą części do iPhone’ów i komputerów Mac

Maksym SłomskiSkomentuj
Piekło zamarzło. Apple rusza ze sprzedażą części do iPhone’ów i komputerów Mac
Polityka Apple zmienną jest. W maju pisaliśmy o rosnących cenach napraw urządzeń tego producenta. W listopadzie Antoni na przykładzie iPhone 13 dowodził, że naprawa smartfonów iPhone 13 jest nie tylko szalenie droga, ale także mocno utrudniona poza oficjalnymi serwisami. Na szczęście Unia Europejska wywiera od kilku lat na producentach ogromną presję związaną z prawem do naprawy. Apple nie stosuje się wprawdzie do zaleceń w Europie (jeszcze), ale w Stanach Zjednoczonych nastąpił właśnie przełom.

Apple ogłasza Self Service Repair

Firma Apple ogłosiła właśnie uruchomienie programu Self Service Repair. Program ten ma zapewnić osobom pragnącym dokonywać samodzielnych napraw dostęp do oryginalnych części i narzędzi Apple. To właśnie specjalistycznych narzędzi często brakowało serwisom, pragnącym świadczyć usługi naprawy produktów technologicznego giganta w atrakcyjnych cenach.

Self Service Repair obejmie początkowo smartfony z serii iPhone 12 i iPhone 13, a wkrótce także komputery Mac z chipami M1. Program wystartuje na początku przyszłego roku w Stanach Zjednoczonych i zostanie rozszerzony na kolejne kraje w 2022 roku. Klienci tym samym dołączą do ponad 5000 autoryzowanych przez Apple dostawcy usług serwisowych (AASP) i 2800 niezależnych dostawców usług naprawczych, którzy już wcześniej mieli dostęp do tych części, narzędzi i podręczników.

Jak to działa?

Aby upewnić się, że konsument może wykonać naprawę w sposób bezpieczny dla urządzenia, ważnym jest, aby najpierw zapoznał się z instrukcją naprawy. Następnie klient będzie mógł złożyć zamówienie na oryginalne części i narzędzia Apple, korzystając ze sklepu internetowego Apple Self Service Repair Online Store. Po naprawie klienci, którzy zwrócą zużytą część lub części do recyklingu, otrzymają kredyt na zakupy w naszym sklepie.

apple samodzielna naprawa

Źródło: Apple

Nowy sklep będzie oferował ponad 200 części i narzędzi, umożliwiając klientom wykonanie najpopularniejszych napraw iPhone’a 12 i iPhone’a 13.

Apple ostrzega przed dokonywaniem samodzielnych napraw majsterkowiczów nieposiadających odpowiedniej wiedzy i umiejętności.

„Self Service Repair jest przeznaczony dla indywidualnych techników posiadających wiedzę i doświadczenie w naprawie urządzeń elektronicznych” – czytamy w komunikacie. „Dla zdecydowanej większości klientów wizyta u profesjonalnego, certyfikowanego dostawcy usług naprawczych z dostępem do oryginalnych części Apple będzie najbezpieczniejszym i najbardziej niezawodnym sposobem wykonania naprawy”.

Krok w dobrą stronę. Miło.

Źródło: Apple, zdj. tytułowe: iFixIt

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.