Apple ogłasza Self Service Repair
Firma Apple ogłosiła właśnie uruchomienie programu Self Service Repair. Program ten ma zapewnić osobom pragnącym dokonywać samodzielnych napraw dostęp do oryginalnych części i narzędzi Apple. To właśnie specjalistycznych narzędzi często brakowało serwisom, pragnącym świadczyć usługi naprawy produktów technologicznego giganta w atrakcyjnych cenach.
Self Service Repair obejmie początkowo smartfony z serii iPhone 12 i iPhone 13, a wkrótce także komputery Mac z chipami M1. Program wystartuje na początku przyszłego roku w Stanach Zjednoczonych i zostanie rozszerzony na kolejne kraje w 2022 roku. Klienci tym samym dołączą do ponad 5000 autoryzowanych przez Apple dostawcy usług serwisowych (AASP) i 2800 niezależnych dostawców usług naprawczych, którzy już wcześniej mieli dostęp do tych części, narzędzi i podręczników.
Jak to działa?
Aby upewnić się, że konsument może wykonać naprawę w sposób bezpieczny dla urządzenia, ważnym jest, aby najpierw zapoznał się z instrukcją naprawy. Następnie klient będzie mógł złożyć zamówienie na oryginalne części i narzędzia Apple, korzystając ze sklepu internetowego Apple Self Service Repair Online Store. Po naprawie klienci, którzy zwrócą zużytą część lub części do recyklingu, otrzymają kredyt na zakupy w naszym sklepie.
Nowy sklep będzie oferował ponad 200 części i narzędzi, umożliwiając klientom wykonanie najpopularniejszych napraw iPhone’a 12 i iPhone’a 13.
Apple ostrzega przed dokonywaniem samodzielnych napraw majsterkowiczów nieposiadających odpowiedniej wiedzy i umiejętności.
„Self Service Repair jest przeznaczony dla indywidualnych techników posiadających wiedzę i doświadczenie w naprawie urządzeń elektronicznych” – czytamy w komunikacie. „Dla zdecydowanej większości klientów wizyta u profesjonalnego, certyfikowanego dostawcy usług naprawczych z dostępem do oryginalnych części Apple będzie najbezpieczniejszym i najbardziej niezawodnym sposobem wykonania naprawy”.
Krok w dobrą stronę. Miło.
Źródło: Apple, zdj. tytułowe: iFixIt