Ledwie co Apple zaprezentowało iPhone’a 14 i 14 Pro, a do sieci już przedostały się informacje na temat ich następcy, który pojawi się w 2023 roku. Czego możemy się spodziewać? Między innymi “Dynamic Island” dla każdego oraz zupełnie nowego procesora. Czym jeszcze w takim razie zaskoczy nas Apple?
Apple zastąpi jedną z wersji modelem “Ultra”?
LeaksApplePro donosi, iż w 2023 roku Apple zmieni nazewnictwo swoich smartfonów – zastępując model Pro Max modelem Ultra. W przyszłym roku mielibyśmy zobaczyć takie urządzenia, jak iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro oraz iPhone 15 Ultra. Według przecieków, same sprzęty miałyby być bardziej zróżnicowane niż dotychczas oraz oczywiście… droższe. Apple ma również pracować nad możliwością nagrywania wideo w rozdzielczości 8K – tego typu możliwość miałaby być zarezerwowana właśnie dla wspomnianego iPhone’a “Ultra”.
Dwie kolejne, istotne zmiany w przyszłorocznym iPhonie, to między innymi przejście na zupełnie nowy procesor od TSMC – produkowany w 3 nanometrach. Oprócz tego, Apple miałoby zamienić wysłużone już nieco złącze Lightning na USB typu C. Tego z resztą będzie od amerykańskiej firmy wymagała Unia Europejska w swoim nowym zestawie regulacji. Te wejdą w życie maksymalnie do jesieni 2024 roku.
fot. Apple
W tym roku nie zobaczyliśmy w iPhone’ach żadnej zauważalnej zmiany związanej z rozmiarami wyświetlacza – jest bardzo prawdopodobne, że przyszłoroczne modele niejako zerwą z tym trendem na rzecz zupełnie nowych przekątnych.
Nie wiadomo jeszcze, do jakich klientów Apple będzie kierowało model iPhone 15 Ultra. Bardzo możliwe, że firma chce trafić w ten sam segment, dla którego wydała nową wersję zegarka Apple Watch Ultra.
No cóż, o ile w tym roku faktycznie nowe iPhone’y stały się swoistymi odgrzewanymi kotletami, tak 2023 rok może przynieść naprawdę sporo zmian.
Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.