PlayBook posiada 7-calowy wyświetlacz o rozdzielczość 1024×600 pikseli, co czyni go mniejszym od 9,7-calowego iPada. Tablet jest wyposażony kamery z obu stron urządzenia oraz procesor dwurdzeniowy 1GHz. Pierwsze modele będą wyposażone jedynie w połączenie Wi-Fi, jednak w przyszłości RIM zamierza wprowadzić także modele 3G i 4G. W przeciwieństwie do tabletów Apple, PlayBook będzie wspierać Adobe Flash.
Nowy tablet będzie dostępny zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i u operatorów sieci komórkowych. Po debiucie w USA, tablet będzie miał premierę na Dalekim Wschodzie, najprawdopodobniej w Korei Południowej. W drugim kwartale 2011 ekspansja urządzenia powinna rozpocząć się również w Europie.
Nie sposób nie porównywać kolejnej premiery na rynku tabletów z iPadem. „Król tabletów” sprzedał się w liczbie 3 milionów w ciągu 80 dni od daty premiery. Niektórzy analitycy uważają, że od początku października Apple mogło sprzedać ponad 8 milionów iPadów. Dyrektor Balsillie ma nadzieję, że 7-calowy tablet przyjmie się na rynku i zabierze Apple spory jego kawałek.
Źródło: CNET